[WXP] Achtergrondlijst opvragen duurt extreem lang

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Beste mensen,

Doordat ik in de Mijn Afbeeldingen map een enorme hoevelheid afbeeldingen heb heb ik hierdoor een probleem gekregen.

Indien ik naar het tabblad "Bureablad" ga, welke in het venster eigenschappen voor beeldscherm staat, duurt het een eeuwigheid voordat deze lijst hierin is gemaakt (10-15 min).

Is het mogelijk dat ik de map Mijn afbeeldingen uitsluit van deze lijst?
Of moet ik persee de naam van deze map wijzigen?

[ Voor 13% gewijzigd door Morphine op 25-03-2005 17:12 ]

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Je kunt om te beginnen je plaatjes categoriseren in submappen. Als dat geen optie is dan wordt het lastiger. My Pictures is volgens mij hard-coded in de verschillende windows-onderdelen, dat kun je dus niet 1-2-3 veranderen.

Je kunt iig de map My Pictures hard verwijderen; zie daarvoor deze website. Daarna kun je met tweak-ui je shortcut-bar aanpassen. Dan kun je een icoon toevoegen naar de map waar je wèl je plaatjes hebt staan. Zo kun je er toch vanuit file-dialogen eenvoudig bijkomen, zonder dat je last hebt van hinderlijke laadtijden.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
apyss schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:31:
Je kunt om te beginnen je plaatjes categoriseren in submappen. Als dat geen optie is dan wordt het lastiger. My Pictures is volgens mij hard-coded in de verschillende windows-onderdelen, dat kun je dus niet 1-2-3 veranderen.

Je kunt iig de map My Pictures hard verwijderen; zie daarvoor deze website. Daarna kun je met tweak-ui je shortcut-bar aanpassen. Dan kun je een icoon toevoegen naar de map waar je wèl je plaatjes hebt staan. Zo kun je er toch vanuit file-dialogen eenvoudig bijkomen, zonder dat je last hebt van hinderlijke laadtijden.
De plaatjes zijn al gecatagoriseerd uiteraard :) maar helaas pakt deze tab ook afbeeldingen uit submappen. Ik heb de naam van de map nu gewijzigd naar "Mijn afbeeldingen..."
en toen veranderde de naam in: Afbeeldingen van {Gebruikersnaam}.

Raar maar waar, maar ze staan nu niet meer in de lijst, niks meer aan doen :)