Toon posts:

[Exchange 2003] Haalt pop3 e-mail niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben vanmiddag uren bezig geweest om alleen even een paar simpele wijzigingen in exchange door te voeren.

wat is het geval.

Wij zijn overgestapt van hosting maatschappij en moeten nu de gebruikersnamen / wachtwoord en pop adres locatie wijzigen van waar exchange dit download.

Wat ik heb veranderd:

mail.mijndomeinnaam.nl werd -> pop.mijndomeinnaam.nl
login voor pop werd omgezet van hjansen naar -> harry.jansen@mijndomeinnaam.nl
en uiteraard het daarbij behorende password.

Dit heb ik voor alle 4 de gebruikers zo aangepast. in principe maar een hele kleine wijziging. maarja, hij download nu geen mail meer.

ben ik ergens iets vergeten in te stellen? ik heb de server zelfs opnieuw gestart omdat misschien de mailservice eruit lag. maar hij bleef wijgeren.

wat wel werkt: we kunnen wel naar buiten versturen.
we kunnen ook mail naar onszelf sturen (hij stuurt het intern door).
wat ook werkt is het pop account bij provider. ik heb met webmail ingelogt en zag daar 3 ongelezen mailtjes staan.

is windows 2003 nou zo lullig of ben ik vergeten nog ergens een instelling aan te passen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik zit aardig hoog ermee.

Alvast bedankt!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zet je logging op maximum op je pop3 connector, dan kan je in de eventviewer wel zien waar het mis gaat

windows 2003 is niet lullig, het is gewoon altijd een user error (bekende bugs daargelaten) vaak veroorzaakt door een gebruik aan kennis en ervaring :)

[ Voor 43% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2005 17:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmm, tsja, kan op dit moment even niet bij de server. maar ik zie nog steeds niet wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben.

ik heb alleen de link naar de pop mailbox aangepast van mail.domein.nl naar pop.domein.nl

en username password aangepast.

tsja, wat kan daar nu mis aan zijn! ik dan ook nog op de knop dat hij direct mail ophaalt en verdeelt. dan krijg ik paar seconden zandlopertje te zien en is tie klaar.

maarja, hij download ze niet uit de pop. want als ik weer inlog via webmail staan de 3 mailtjes daar nog steeds.

ps: ik heb username ook al geprobeerd als: "harry.degroot%mijndomeinnaam.nl (dus geen @ maar % teken als login naam).

dit werkt ook niet.|:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 17:21 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lijkt me toch echt een authenticatieprobleem, maargoed, zolangs als logging niet op max staat komen we niks te weten en is elke reactie die geplaatst word nutteloze vulling voor deze database :z

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien toch even de errors vermelden zoals Erik aangeeft. Exchange is ook software, dus hoort in Software Algemeen :)
Windows Operating Systems > Software Algemeen

Titel ook iets aangepast:
[Windows Server 2003] exchange probleem > [Exchange 2003] Haalt pop3 e-mail niet meer op*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters