Kan cas 3 op cas 2 lopen? blijkbaar wel...

Pagina: 1
Acties:

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb net mijn 128mb pc100 geheugen vervangen door 128mb pc133 geheugen. T'is gewoon noname geheugen dat, volgens CT-SPD, pc133 CAS 3-3-3 is.
Ik heb in de bios voor sdram cycle length 2 ipv 3 gekozen. Is dat nu cas2?? Dat kan dan toch niet. Hij draait iig prima en leverde ook weer wat extra 3dmark punten op.

Kan iemand mij dat cas gebeuren verduidelijken?

En bestaat er een progje waarmee je kunt checken op welke mhz en cas setting je memory loopt?

Verwijderd

Dat progje bestaat en si geloof ik van een of andere duitse ct site af te halen.

En verder, ik heb infineon geheugen cas3 wat ook op cas2 loopt dus dat kan zeker.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het komt wel vaker voor dat je goedkoop geheugen makkelijk op Cas2 timing kunt zetten, maar dat wil niet zeggen dat het altijd even stabiel is!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hangt er ook vanaf op hoeveel Mhz hij draait.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik had (volgens verkopers van Memo) BUTT-geheugen (niet het merk.... merk was XEON)... oftewel geen A-merk.... draaide ook zonder problemen op cas 2-2-2

Verwijderd

Ik heb 133 MHz geheugen. Maar weet geen merkjes.

Zou dit op cas2 kunnen lopen??
En wat is heirvan het voordeel??

Verwijderd

Wat ik zo raar vind bij mijn geheugen is dat ik een 64mb pc66 module heb, maar hij loopt nu op 100mhz CAS2. :? Dat vind ik raar. Denk niet dat ie het lang vol zou houden. :P

Greetz

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Als ie het eenmaal doet denk ik dat je nergens last van zult krijgen met je pc66 geheugen @ 100mhz cas 2 (2-2-2?). Immers geheugen word nauwelijk warm waarom zou het dan een over een paar maanden wel vast gaan lopen. Zo snel slijt dat niet. Denk ik ;)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1