Toon posts:

Inaccessible boot device bij nieuwe RAID-controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'Allo,

Omdat mn oude moederbord (Asus A7V266) overleden is, heb ik deze vervangen door een Asus A7V333, vooral vanwege de Raid-controllers.

Op het oude moederbord zit een Promise RAID-controller PDC20265, op het nieuwe een Promise PDC20276.

De oude array wordt perfect herkend in door deze nieuwe controller, echter geeft Win2000 tijdens het opstarten met een feestelijk blauw scherm aan dat hij een 'inaccessible boot device' heeft. Restore-optie van de raid-controller geeft geen fouten aan.

Ligt dit aan de controller, of ligt Win2000 gewoon dwars en heeft ie gewoon een nieuwe install nodig? (vandaar dat ik voor het plaatsen van dit topic ook twijfelde tussen OM en WOS...).

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bij install van 2000 op f5 duwen als hij erom vraagt en promise drivers van raid installeren (druk op f5 om scsi/raid drivers te installeren)

Edit: Trouwens dat is wel heel veel te vinden in de search van GOT

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 25-03-2005 16:40 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:37:
Bij install van 2000 op f5 duwen als hij erom vraagt en promise drivers van raid installeren (druk op f5 om scsi/raid drivers te installeren)
Ja, dat weet ik. Maar ik weet dus niet of het aan Win2000 of een andere instelling waar ik niet aan denk.

Zo'n Windows-herinstall is een beetje een laatste redmiddel... en ik vind eigenlijk dat dat niet nodig zou zijn bij het vervangen van een moederbordje dat zoveel op de oude lijkt. Bij grotere upgrades gaan mn oudere windowsen al snel op hun bek.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 16:42 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 21:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Kixtart schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:37:

Edit: Trouwens dat is wel heel veel te vinden in de search van GOT
Wat ik begrijp uit de OP is dat er een reeds geinstalleerde versie van Win2k op de array staat.
Die win2k-versie heeft drivers geinstallaard voor de pdc20265, maar niet voor de pdc20276.

Wellicht is het mogelijk om via de install-CD een repair te doen zodat de andere drivers geinstalleerd kunnen worden?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Normaal heeft windows gewoon de goede controller drivers nodig, anders krijg je die melding volgens mij, pas hetzelfde effect gehad bij iemand.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

wat je kan proberen is om met de cd op starten en met f6 (f6 toch?) de drivers van de nieuwe controller inladen zodat de harde schijven herkend worden. Dan naar windows repair gaan en in de map sytem32\drivers de oude .sys vervangen door de nieuwe driver. De nieuwe .sys wel dezelfde naam geven als de oude.
Pagina: 1