Toon posts:

Letters en transparante achtergrond niet smooth genoeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst sorry voor de enigzins vage topic titel, maar dit duidt het meest op mijn probleem. Ik heb een vraagje. Ik heb een website gemaakt, en nu wil ik een logo (met transparante achtergrond) bovenaan de pagina plaatsen. Dit lukt goed, maar je ziet bij de letters een beetje pixels er precies naast. Volgens mij ligt het er aan hoe ik het plaatje opsla in photoshop. Heb nu diverse mogelijheden geproeberd maar kom niet het goede tegen.

Afbeeldingslocatie: http://rcwestland.nl/temp/screenshot.bmp

IK heb gewoon png en gif geprobeerd op de hoogste instellingen via photoshop. Toch blijven die letters op dezelfde kwaliteit. Hoe kan je dit verbeteren?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Met PNG zou het goed moeten gaan als je hem in Firefox gebruikt, met GIF of IE+PNG krijg je dit nooit netjes. Alleen via een omweg werkt PNG goed in IE anders niet. Ik zou gewoon de letters in het logo integreren.

[ Voor 33% gewijzigd door André op 25-03-2005 16:16 ]

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:47
André schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:15:
Met PNG zou het goed moeten gaan als je hem in Firefox gebruikt, met GIF of IE+PNG krijg je dit nooit netjes. Alleen via een omweg werkt PNG goed in IE anders niet. Ik zou gewoon de letters in het logo integreren.
Je kan het proberen met de IE hack voor PNG: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/249/
misschien dat het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ow wat strange joh dit, wist nooit dat er ook in dit opzich een verschil zat tussen IE en firefox. IK ga even de hack proberen en anders zal ik hem idd in het logo intergreren. Bedankt.

Btw. hoe komt het eigenlijk dat IE daar niet helemaal goed mee overweg kan gaan? {edit} IK heb het al gevonden, blijkbaar is de png support van IE niet helemaal zoals het hoort. Apart probleem :).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Humm nog even van dat verwerken van die logo. Ik krijg nu een kleur verschil terwijl ik mijn html-kleuren code wel hetzelfde gebruik als in photoshop, maar toch zie je een kleur verschil? Hoe kan dit, en ligt dit dan dus ook aan die png support in IE? Anders maar op jpeg of gif over?

Verwijderd

Voor dit soort afbeeldingen kun je volgens mij prima .gif gebruiken. Let dan wel even op de matte, dat ga je dan wel nodig hebben.
Pagina: 1