Toon posts:

met twee adsl modems inloggen op één adsl lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers ik heb het volgende probleem:

Wij hebben een adsl lijn en nu willen we die delen over twee computers

Het probleem is dat ik geen utp kabel naar de verste computer kan trekken dus een router is niet mogelijk
Nu is mijn vraag kan ik op de verste lijn een adsl modem plaatsen en inloggen en aan het binnen komen van de adsl lijn ook een router plaatsen en ook op die lijn inloggen met hetzelfde username en pasword
ook kan ik van de telefoonlijn geen utpkabel maken want op de verste lijn moet de telefoon blijven werken

dank bij voorbaat

groeten bruno

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
volgens mij kan dat niet, en moet je opzoek naar een router (met wifi :P)

[ Voor 11% gewijzigd door simon op 25-03-2005 16:12 ]

|>

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29
Kort antwoord: Nee :)

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 09:38

raswic

It is I

Blijkbaar ligt er wel een telefoonlijn naartoe, kan je die niet vervangen door een UTP kabel? Dan gebruik je vier aders voor UTP en twee voor de (al aanwezige??) telefoon.

Verwijderd

Wireless?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:08

franssie

Save the albatross

dat gaat niet werken voor zover ik weet, ook krijg je storing met bellen en ADSL omdat je je splitter dan nergens logisch kan plaatsen.
Kan je de UTP kabel niet samen met een telefoon kabel door de behuizing van de huidige telefoonkabel trekken? Dat werkte bij mij thuis prima.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Wat je wel kunt doen is de tefoon kabel vervangen door een UTP kabeltje en daar dan telefoon en computer op aansluiten. Namelijk niet alle kabels van je UTP worden door de computer gebruikt voor internet.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
franssie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:16:
dat gaat niet werken voor zover ik weet, ook krijg je storing met bellen en ADSL omdat je je splitter dan nergens logisch kan plaatsen.
Kan je weer omzeilen door voor élk apparaat een splitter te zetten.

Echter een modem helemaal aan het eind van je vertakking zal niet (goed) werken.
De reden die ik me dan bedenk,is dat in verschillende installatiehandleidingen wordt verteld dat de lengte van telefoonlijn naar splitter slechts een paar meter mag zijn.
Dit heeft waarschijnlijk weer te maken met de storingsgevoeligheid van een telefoonkabeltje,die te hoog zal zijn om data over lange stukken te versturen...

edit: maar inderdaad met 2 apparaten inloggen op het adsl netwerk zal niet gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door I Am Weasel op 25-03-2005 16:44 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
I Am Weasel schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:24:
[...]

Kan je weer omzeilen door voor élk apparaat een splitter te zetten.
Ja en opeens staat de provider 2 verbindingen toe, cq deelt 2 ip adressen uit?

Het antwoord is gewoon kort en bondig: nee.
Oplossingen met meerdere verbindingen zijn duurder/omslachtiger dan een wifi routertje neerzetten.

{signature}

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Als het een 4-aderige telefoonkabel is, kun je die ook gewoon als utp gebruiken. CAT5e wordt het nooit, maar als het alleen voor internet is, zul je vast nog wel iets van snelheid overhouden.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus twee modems plaatsen gaat niet :(
Hoeveel aders heb ik minimaal nodig om een ethernet verbinding op te zetten ?

alvast bedankt voor de antwoorden

groeten Bruno

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Waarom zet je niet gewoon een simpel Wireless AccessPoint + routertje neer?

Dit zou het probleem m.i. oplossen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 25-03-2005 16:38 ]

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:10:
ook kan ik van de telefoonlijn geen utpkabel maken want op de verste lijn moet de telefoon blijven werken
Dat kan idd wél want bij 10/100 Mbit UTP worden maar 4 van de 8 aders gebruikt.
Je hebt er dus nog 4 over om telefoon te fixen,dit heb ik zelf ook gedaan,checkitout.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/oelewapper/RJ45&RJ10in1.jpg

Het is vrij simpel,deze handelingen doe je aan beide uiteinden van de UTP kabel.:

Als je je nieuw gelegde UTP kabel gaat bestekkeren laat je de 4 ongebruikte aders eruit steken.
Je kiest 2 kleurtjes uit om een stukje telefoonkabel aan te solderen.

Mochten de kleurtjes van UTP en telefoonkabeltje niet overeenkomen maak dan aan beide uiteinden wel dezelfde combinatie ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:36:
Hmm dus twee modems plaatsen gaat niet :(
Hoeveel aders heb ik minimaal nodig om een ethernet verbinding op te zetten ?

alvast bedankt voor de antwoorden

groeten Bruno
Vier aders. Gewoon de polen 1,2,3 en 6 met elkaar verbinden, indien twisted pairs aanwezig, dan moet volgens mij 1,2 een pair zijn en 3,6.

In veel huizen is trouwens ook 8-aderig UTP gebruikt voor telefoon. Dus misschien ligt het er gewoon al :)

Als dat er ligt en je wil ook gewoon de telefoon kunnen gebruiken, pak je gewoon aders 7 en 8 voor telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door dreamscape op 25-03-2005 16:42 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Ja een wifi routerke er zal niets anders opzitten maar ik had hier een modemke op overschot liggen dus zou dat de goedkoopste oplossing zijn voor mij

Ook zitten er nogal veel muren tussen en moet ik een afstand van 15 meter overbruggen :(

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:08

franssie

Save the albatross

dan zou ik gewoon voor het trekken van UTP kabel gaan! Zeker bij nieuwbouw, makkerlijker kabels trekken dan WIFI door gewapende muren krijgen over 15 meter!

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 12:00
Nu is mijn vraag kan ik op de verste lijn een adsl modem plaatsen en inloggen en aan het binnen komen van de adsl lijn ook een router plaatsen en ook op die lijn inloggen met hetzelfde username en pasword
Nee, dit kan niet waarom denk je dat er op de splitter maar 1 uitgang zit voor je modem? Waarom denk je dat men nat en routers uitgevonden heeft? :)

[ Voor 48% gewijzigd door leon1e op 25-03-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
I Am Weasel schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:41:
[...]

Dat kan idd wél want bij 10/100 Mbit UTP worden maar 4 van de 8 aders gebruikt.
Je hebt er dus nog 4 over om telefoon te fixen,dit heb ik zelf ook gedaan,checkitout.

[afbeelding]

Het is vrij simpel,deze handelingen doe je aan beide uiteinden van de UTP kabel.:

Als je je nieuw gelegde UTP kabel gaat bestekkeren laat je de 4 ongebruikte aders eruit steken.
Je kiest 2 kleurtjes uit om een stukje telefoonkabel aan te solderen.

Mochten de kleurtjes van UTP en telefoonkabeltje niet overeenkomen maak dan aan beide uiteinden wel dezelfde combinatie ;)
@ i am weasel dit is als ik het goed begrepen heb om over een utp lijn een telefoonlijn te laten gaan
dit is niet wat ik zoek het is omgekeerd om een utp over een telefoonlijn te laten gaan

k ga morgen eens zien hoeveel aders er lopen

gr Bruno

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ....... wireless ....

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 25-03-2005 18:10 ]

Iperf

Pagina: 1