Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[virus] Kan geen mail binnenhalen

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij zit er een virus op mijn computer maar ik heb zelf geen idee welk virus het is. Het zorgt ervoor dat er geen mail meer binnen kan worden gehaald, de antivirus websites worden geblokkeerd en de virusscanner werkt niet. Ik kan dus momenteel ook niet op de site van symantec kijken wel virus dit betreft om een removal tool te downloaden.

Is er iemand die dit voor mij zou willen doen en deze naar mij kan mailen??

Mijn emailadres is weg voordat je dadelijk 300+ spam-mails per dag krijgt. ;)

Via de webmail kan ik dan de removal tool downloaden en deze draaien in veilige modus, dit moet waarschijnlijk wel lukken.

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 25-03-2005 16:50 ]

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Er zijn verschillende virussen / spy rotzooi die dit kunnen veroorzaken.
Je zou als eerste eens naar je host file kunnen kijken of daar iets te zien is, en desnoods helemaal leegmaken. Je zou dan iig de sites moeten kunnen benaderen van anti-virus makers etc.

Kijk anders even in De FAQ van Beveiliging en virussen voor verdere suggestie's, dit is wel erg weinig info ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:32
urf schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:45:
Volgens mij zit er een virus op mijn computer maar ik heb zelf geen idee welk virus het is. Het zorgt ervoor dat er geen mail meer binnen kan worden gehaald, de antivirus websites worden geblokkeerd en de virusscanner werkt niet. Ik kan dus momenteel ook niet op de site van symantec kijken wel virus dit betreft om een removal tool te downloaden.

Is er iemand die dit voor mij zou willen doen en deze naar mij kan mailen??

Mijn emailadres is martin_dejong@planet.nl

Via de webmail kan ik dan de removal tool downloaden en deze draaien in veilige modus, dit moet waarschijnlijk wel lukken.

Alvast bedankt :)
Je zal toch eerst moeten weten wat voor virus het is voordat iemand je uberhaupt een removal tool kan toesturen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1. Naam van het virus. Ik denk niet dat iemand het ziet zitten om de halve site van Symantec te downloaden. Er zijn namelijk specifieke tools voor elk virus...
2. Scan met een bootable cd (NAV, er is ook een Knoppix-versie speciaal daarvoor denk ik).
3. Een online scan kan je niet alleen bij Symantec doen denk ik. Andere sites al gecheckt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Vanaf de pc waarvandaan je nu werkt een scan uitvoeren op die andere pc?

Van de week was ik bij iemand met Hetnet. Had ook een trojan/zooi op pc. Hetnet het smtp verkeer geblokt...

Zover is t nog niet bij jou?

Hetnet/planet is t zelfde?

Whoop!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stinger zit in je mailbox, weet niet of je er wat aan hebt maar het is een begin :/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

in de veilige modus opstarten met netwerkondersteuning. Dan hitmanpro downloaden, virusscan aanvinken en dan maar laten lopen. sterkte.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Meer iets voor BV :)

WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1