Toon posts:

[laptop advies] Packard Bell E6310 of Alpha 3000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn ouders hebben laptop advies nodig en hun keuze is gevallen op twee laptops (beide 799 euro).

1 de Packard Bell EasyNote E6310 (bij scheer en foppen) met de volgende specificaties:
- Mobile AMD Sempron 3000+
- 256 KB cache
- geheugen 256 Mb
- harde schijf 50 Gb
- Via S3 Unichrome Pro video (64 mb shared)
- dvd writer dual dvd+r/-r/rw
- 56kbps modem
- 15 inch TFT XGA scherm
- netwerkaansluiting
- 4x USb 2.0 aansluiting
- windows XP home

2 de Alpha 3000 van de Computerland. specificaties:
- 15 inch TFT XGA scherm
- intel celeron M 340
- 1,5 GHz, 512 KB Cache
- 256 MB DDR geheugen
- 60 GB Harddisk
- Geintegreerde Intel videokaart
- 8x dvd +/- R/RW Rewriter
- 5x USB 2.0
- 4 in 1 cardreader
- firewire
- lan
- 56k modem
- exclusief windows (is geen probleem natuurlijk)

Wat zou jou voorkeur zijn en waarom? Of heb je liever een ander voor dit geld?

Allemaal bedankt voor de adviezen.
Als ik de verkeerde titel heb meegegeven of in het verkeerde forum zit, dan mijn excuses.

Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Is er iemand die op bovenstaande zou willen ingaan? Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen.

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Rein Schaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 17:27

Piggen

Lekker bakkie

Het zou wel handig zijn als je erbij zou zetten waar je ouders die laptop voor zouden willen gebruiken :)

Ze ontlopen elkaar in ieder geval weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 21:21
Ik zal iig gaan voor de Celeron M, in een laptop moet je sowieso een mobile proc gebruiken.
Maar voor desktop replacement maakt dit natuurlijk niks uit daarom is het wel handig als je zegt waar je ouders hem voor gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Idd. Het 'mobile' bij de Sempron/Athlons kun je beter tussen aanhalingstekens zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Misschien is bij onderstaande link ook de moeite ff te kijken.
Een Toschiba A60-120
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=660254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alleen niet of alpha, oftewel Jewel wel aan te raden is :X In de 2500serie zijn best veel problemen en misschien kun je naar andere merken kijken? Zelf heb ik een Acer 4002wlmi, maar Acer/Asus etc. zijn ook goede merken voor niet al te veel geld :)

IIg zou ik voor een celeronnetje gaan als je ouder sook redelijk mobiel willen zijn, maar als het alleen desktop vervanger is en altijd aan de stroom hangt boeit het weinig. Qua prestaties zullen ze vast elkaar niet zoveel verschillen, maar bekijk daarvoor reviews :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zoals altijd hangt het af van wat ze ermee willen gaan doen, maar tot die tijd kan je hier: http://www.tweakers.net/p...&Action=top&Landfilter=Ne terecht voor laptops, zoek de prijs - wat het hoofd, ehm, motief, lijkt te zijn - die bij je past en let op de garantie die minstens 2 jaar moet zijn volgens de wet maar waar je dus maar 1 jaar krijgt bij de meeste fabrikanten..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:39:
Zoals altijd hangt het af van wat ze ermee willen gaan doen, maar tot die tijd kan je hier: http://www.tweakers.net/p...&Action=top&Landfilter=Ne terecht voor laptops, zoek de prijs - wat het hoofd, ehm, motief, lijkt te zijn - die bij je past en let op de garantie die minstens 2 jaar moet zijn volgens de wet maar waar je dus maar 1 jaar krijgt bij de meeste fabrikanten..
Welk wetsartikel is dat precies? Ik heb ook uits hierover gehoord, maar als iemand toevallig dit artikel weet....hoef ik niet te zoeken. Zal vats in BW7 staan :)
Pagina: 1