Dell 19" buiten de garantie, zelf repareren.

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Gisteren is mijn Dell 19" er mee opgehouden. Vandaag de helpdesk gebeld en natuurlijk geen garantie meer... Dan de soldeerbout en m'n MBO elektronica diploma maar uit de kast ik schroef hem zelf wel ff open.. misschien mensen die het volgende probleem kennen en mij een indicatie geven waar ik moet zoeken.....

De monitor gaat na het drukken van de aanknop alleen heeeel zachtjes tikken, verder gaat er geen lampje branden van "aan" en maakt de beeldbuis geen spikkel beeld... het enigste wat hij doet is dat het heeeele zachte tikje hoorbaar is.

ik verdenk de voeding omdat ook het lampje niet gaat branden. het getik zou misschien een relaytje of een triac kunnen zijn ?

I reject your reality and substitute my own!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 14:32
waarschijnlijk is je HOT chip stuk en misschien nog wat andere ic´s.

chipje met dat gigantische koelblok erachter is een hot.
Afbeeldingslocatie: http://burgemeesters.demon.nl/HOT/Picture%20001.jpg

het valt op zich te repareren, heb een 17" Compaq staan met exact hetzelfde probleem.

Geen tijd/zin gehad om me er nog in te verdiepen.
grootste probleem is dat een repair manual vinden van je monitor eigelijk niet echt te doen is, of je moet er voor bereid zijn te betalen op een of andere vage site.

moet je er bij zeggen dat de spanning die op bepaalde onderdelen staat hoger is dan die uit het normale stopcontact en dat het gewoon levens gevaarlijk is.
Voordat je de hobbyist gaat uithangen eerst goed alle info doornemen die je kan vinden over monitor reparaties.

[ Voor 25% gewijzigd door sarcast op 25-03-2005 15:27 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
sarcast schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:24:
waarschijnlijk is je HOT chip stuk en misschien nog wat andere ic´s.

chipje met dat gigantische koelblok erachter is een hot.

het valt op zich te repareren, heb een 17" Compaq staan met exact hetzelfde probleem.

Geen tijd/zin gehad om me er nog in te verdiepen.
grootste probleem is dat een repair manual vinden van je monitor eigelijk niet echt te doen is, of je moet er voor bereid zijn te betalen op een of andere vage site.

moet je er bij zeggen dat de spanning die op bepaalde onderdelen staat hoger is dan die uit het normale stopcontact en dat het gewoon levens gevaarlijk is.
Voordat je de hobbyist gaat uithangen eerst goed alle info doornemen die je kan vinden over monitor reparaties.
NOFI, Maar ben wel redelijk onderlegd kwa reparaties hoor,.
Zou als ik jou was ook goed uitkijken....

Bedankt voor je waarschuwing

[ Voor 4% gewijzigd door mkanon op 25-03-2005 15:55 ]

I reject your reality and substitute my own!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-08 18:51
Het tikken dat je hoort, is het proberen te starten van de hoogspanning, en dat lukt dus op 1 of andere manier niet.
Uit mijn eigen ervaring is dit in 90% van de gevallen de lijntrafo of cascade die het loodje heeft gelegd.

Je kan proberen om aan een 220 volt lamp 2 draden te bakken, en deze in serie met de trafo te plaatsen .
Als de lamp aan gaat ben ik voor 99,5% zeker dat het de trafo/cascade is.

Je hebt wat te doen dit weekeinde ;) (SUC6)

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Mocht je onderdelen nodig hebben:
Ik heb nog een P991 (4 jaar oud) staan met het volgende probleem; Bij resolutiewisselingen (surfend b.v.) slaat ie uit en na uit- en weer aanzetten met de powerknop doet ie het weer .........
Ik heb em al eens op Marktplaats gezet maar er is geen interesse voor.
Je mag em gratis ophalen.
Pagina: 1