[2000] Profielen kopieren in een Domein

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik ga binnenkort een netwerk installeren op basis van een W2K server met een stuk of 10 werkstations (ook W2K). Het gaat hier om een (basis)school en op elk systeem moeten de leerlingen in kunnen loggen (onder-, midden- en bovenbouw) met bijbehorende snelkoppelingen etc.

Nu kan ik natuurlijk bij elk werkstations al admin gebruikers aanmaken, snelkoppelingen maken, netwerkkoppelingen etc. maar het zou mooi zijn wanneer ik het op 1 systeem kan doen en vervolgens zo'n (bv onderbouw) profiel zou kunnen kopieren naar het volgende werkstation. Nou is profielen kopieren tussen verschillende gebruikers op hetzelfde systeem niet zo'n probleem, maar ik moet dus naar een ander systeem (wat wel in hetzelfde domein hangt).

Het vervelende is dat het profiel- kopieren alleen een Copy To heeft en geen Copy From. Dus ook al copy ik het profiel naar een networkshare, dan nog moet ik op alle werkstations de target directory sharen en beschrijfbaar maken en vervolgens remote op die werkstations kopieren. Niet handig dus.

Weet iemand of dit makkelijk kan mbv Windows of dat er misschien een 3rd party progsel is wat hiermee om kan gaan?

Alvast bedankt!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Mobster schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:51:
... maar ik moet dus naar een ander systeem (wat wel in hetzelfde domein hangt).

...!
Ik begrijp dat je AD gebruikt? Maak 1 gebruiker aan, stel in wat je wil (bureaubladen/koppelingen/indelingen/wat jij nog meer nodig denkt te hebben) Log uit, kopieer de gebruiker in de active directory (ergens een optie daar) en dan wordt het als het goed is gewoon meegenomen :) (en kan elke leerling overal op inloggen met zn eigen settings want de profiles staan op de server? )

Wellicht heb je hier wat aan;
http://msdn.microsoft.com...ndatory_user_profiles.asp

[ Voor 8% gewijzigd door marccom op 25-03-2005 15:01 ]

Whoop!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik wil absoluut niets met roaming profiles doen, want dat heeft in het verleden alleen maar ellende opgeleverd.

Ik werk idd met AD, maar het gaat erom dat het profiel op WS1 van bv. onderbouw hetzelfde als het profiel van onderbouw op WS2.

Als je begrijpt wat ik bedoel :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :P

Ik heb het op de volgende manier opgelost (ook basisschool met 2 pc's per klas).

Nadat ik op de client de desbetreffende educatieve software heb geiinstalleerd heb ik op de server op een omgeving waar ook de leerlingen bij kunnen een mapje gemaakt per klas met daarin alle snelkoppelingen die ik op de desktop in de klas plaats..

Kan je ook remote doen (doe ik ook, liever lui dan moeten lopen :P )

Benader (wel als admin ingelogd zijn) je administratieve share zie
\\PC200\c$\Documents and Settings\all users\desktop

* aReaRe bookmarked deze

Oja tip: bij sommige software moet je soms zeer creatief zijn in het oplossen van de rechten problemen.

[rant modus]

Ik heb dus meerdere educatieve pakketten niet uitgerold omdat die vereisen dat de user ingelogd moet zijn met lokale admin rechten.

Dat wil je niet op een basisschool :X

Helpdesk gebeld: draait u Windows XP op NTFS in een domain :X :X

Er zitten grote software prutsers tussen, en in het land der blinden is 1 oog koning :| :|

[/rant modus]

[ Voor 36% gewijzigd door aReaRe op 25-03-2005 17:07 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Misschien ben ik ook niet duidelijk genoeg geweest.

Verschillende users moeten op verschillende systemen aanloggen en telkens dezelfde desktop (en netwerkkoppelingen, registerinstellingen etc.) hebben.

Mbt educatieve software kan ik je rant alleen maar onderschrijven. Scholen moeten soms aan de meest achterlijke eisen voldoen, maar krijgen daar geen budget voor. En netwerk uitvoeringen van edu-software zijn nog steeds schaars :/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

waarom gebruik je user state migration tool niet van microsoft. Als jij voor elke user een profiel op elk werkstation wil zetten kun je je beter in roaming profiles gaan verdiepen... in 2000 werken die echt veel beter dan in NT4 wat inderdaad nogal problemen met zich mee gaf vroegah...

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
@Rolfie. Dat is niet op mijn situatie van toepassing.

@mutsje. Deze tool heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal er eens in duiken. Mocht dat ook niet lukken dan zit er niets anders op dan op elk systeem voor alle users elke keer hetzelfde profiel aan te maken. Roaming profiles is echt geen optie (zeker niet op mijn korte termijn :P)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Mobster schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:44:
Ik wil absoluut niets met roaming profiles doen, want dat heeft in het verleden alleen maar ellende opgeleverd.

Ik werk idd met AD, maar het gaat erom dat het profiel op WS1 van bv. onderbouw hetzelfde als het profiel van onderbouw op WS2.

Als je begrijpt wat ik bedoel :)
Ik denk dat roaming profiles de enige werkbare oplossing is. Ik heb er ook wel eens problemen mee gehad, maar het bedrijf waar ik nu werk heeft het héél goed onder de knie. En het is echt superhandig.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Nog even terugkomen op mutsje. Die User State Migration Tool werkt helaas alleen op NT, 95 en 98
Back to the drawingboard. :/

Mocht ik ooit nog eens in eenzelfde situatie komen (W2K netwerken. Hoe bedoel je uit de tijd?! ;)) zal ik eens in roaming profiles duiken

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Mobster schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:37:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Misschien ben ik ook niet duidelijk genoeg geweest.

Verschillende users moeten op verschillende systemen aanloggen en telkens dezelfde desktop (en netwerkkoppelingen, registerinstellingen etc.) hebben.
Ik heb dus 1 voorbeeld desktop /bureaublad voor alle klassen met snelkoppelingen naar educatieve software op server staan. (die map kopieer ik lokaal als WS het domein in gaat).

De client pc's hebben alle educatieve software waar noodzakelijk lokaal geiinstalleerd en zit in de image ingebakken, en de snelkoppelingen plaats ik op buroblad onder default user.

Als een klas (werk niet met leerlingen maar met groepen, dus groep1 is kleuter, t/m groep8) inlogt op een pc waar nog geen profiel lokaal van bestaat word die uit de All Users opgeboud.

Daarnaast heb ik een standaard image (Windows XP NL + office 2k3, Winzip en nog wat tooltjes) voor +/- 35 pc's op DVD, aangezien het allemaal dezelfde hardware is. _o_

De enige niet standaard pc is de beheerders pc ;)

Probeer zoveel mogelijk via policies dicht te timmeren (per OU) en test het.

Ik heb 3 OU's in de AD:
code:
1
2
3
Leerling (alles dicht, wel rechten om printer te creeeren, change rechten op data)
Leerkracht (meer open, kunnen en mogen edu software installeren lokaal, modify op data)
Beheer (rechten mogen duidelijk zijn op data, applicaties)
Mbt educatieve software kan ik je rant alleen maar onderschrijven. Scholen moeten soms aan de meest achterlijke eisen voldoen, maar krijgen daar geen budget voor. En netwerk uitvoeringen van edu-software zijn nog steeds schaars :/
Er zijn mooie programma's die netjes geprogrammeerd zijn.

• Voorbeeld programma is Ambrasoft (www.ambrasoft.nl) netjes in VB en MS SQL2000 geschreven.
• GeoBas (aardrijkskunde, Wolters-Noordhoff)
• Wereld In Getallen (http://www.wereldingetallen.nl/home.htm) gedragen zich zeer netjes onder Windows 2000 en XP.

In sommige gevallen zal je als admin zijnde 1x die software op moeten starten (in geval van MS Access databases) en lokaal schrijfrechten op die mdb moeten geven.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1