Toon posts:

CPU zit vast aan CPU koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net me cpu koeler van me amd 3500+ (s939)halen maar dat ging niet enorm soepel. Dus ik trekt wat harder aan dat ding (niet echt heel hard maar wel met een beetje kracht) en ik schrik me net de pleuris want ik zie opeens met cpu aan me heatsink kleven... het socket hendeltje zat ook gewoon nog dicht.

Zal mijn cpu dit overleefd hebben?! (had de pc nog +/- 10sec aanstaan voordat ik begon met cpu loshalen, begeultjes zaten al los toen de pc nog aanstond maar het lijkt me niet dat ie in die korte tijd zo heet is geworden dat ie gesmolten is zeker omdat de heatsink er nog wel opzat en de koeler ook draaide). En hoe krijg ik nu mijn cpu van mijn heatsink af? en nog belangrijker gaat dit ook gebeuren bij mijn NB en mijn net nieuwe x800 :?

Verwijderd

Nylondraadje en losflossen. In ieder geval onder geen beding verticaal trekken, lichtjes draaien zodat er lucht bij kan is wel mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de CPU losgekregen en die koelprut lijkt getverdemme wel op klei. Is er nog een eens dat mijn mobo of cpu de geest heeft gegeven?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik denk wel dat je cpu het overleefd heeft.
Ik heb hetzelfde probleem eens voorgehad met een P4, en die had het gewoon overleefd :)
Maar kijk toch maar eens of er geen pinnen scheef staan ofzo.

March of the Eagles

Verwijderd

Ik denk dat je Cpu dit wel overleefd heeft, het is mij met een Socket 754 Athlon wel eens overkomen.

Die werkt ook normaal en zat goed vast aan de koeler, ik heb toen de processor proberen te draaien op de koeler en na wat draaien kon ik em eraf schuiven. check inderdaad wel even of er geen pinnen verbogen/afgebroken zijn.

Komt dat kleven aan de cooler trouwens door slechte koelpasta? lijkt me niet de bedoeling

Verwijderd

Topicstarter
Getver er zijn dus wat pinnen een heel klein beetje gebogen :( Hoe kan ik nu het beste het weer passen maken? ik ben bang dat als ik met me handen of een stukje ijzer ga duwen dat ik ze dan afbreek.

Koelpasta was trouwens de prut die op de boxed koeler zat.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:41
Rechtzetten wordt wel met bankpas gedaan.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Als ze niet veel gebogen zijn, kan je ze terug in de socket duwen, dan staan ze weer recht.
Als ze teveel scheef staan, moet je ze met een dun stukje ijzer (of een heel dunne schroevendraaier) heel voorzichtig terug recht zetten.

March of the Eagles

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Bankpasje of met de kleinste schroevendraaier uit zo'n setje mini-schroevendraaiers

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:00:
Getver er zijn dus wat pinnen een heel klein beetje gebogen :( Hoe kan ik nu het beste het weer passen maken? ik ben bang dat als ik met me handen of een stukje ijzer ga duwen dat ik ze dan afbreek.
Gewoon met een fijn tangetje of een microschroevendraaiertje. Vraag anders je vader z'n gereedschapskist :)

Hoe de koelblok van de CPU te loshalen had je ook wel met de Search kunnen vinden:
[search=cpu vast aan koeler]
[search=processor vast aan koeler]
[search=cpu vast aan heatsink]
[search=processor vast aan heatsink]
etc

Maar ala..

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 25-03-2005 15:06 ]

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Damn ik had dus net hetzelfde met m'n AMD3400 S754 op een Asus K8V SE Deluxe. Schrok me dood.
CPU + Koeler ff voor het raam in de zon gelegd en heb hem net na een minuut of 5 kunnen losdraaien. Nu zit er alleen die vieze koelprut nog op :(

Verwijderd

je Cpu die leeft nog wel... ik heb dat 'n keer gehad met me oude pc.. bleef me cpu ook aan me koelblok vastzitten, dat was 'n amd 2400 btw... heb het probleem gelukkig nog niet weer gehad.. en ik weet het... het is idd ERG schrikken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shit happens. Maar het is makkelijk te oplossen, zoals je ziet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.