[VB6]Open form op secondary monitor *

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb een applicatie in VB6 (en nee dit kan geen .NET worden) die ik graag een dialoogvenster wil laten openen op de 2e (3e, 4e) monitor. In .NET is dit niet al te veel moeite maar in VB6 wil het mij niet lukken. Mijn vriend Google heeft me helaas ook niet al te veel te vertellen wat dit betreft.

In VB.NET zou ik het ongeveer zo aanpakken.
code:
1
2
 If Screen.AllScreens.Length > 1 Then _
Me.Location = New Point(Screen.AllScreens(1).Bounds.X, Screen.AllScreens(1).Bounds.Y)

Iemand een idee hoe ik hetzelfde bewerkstellig in VB6? Met andere woorden hoe refeer ik in VB6 aan het 2e (3e, 4e) scherm?

Verwijderd

via coordinaten op te geven bvb x: -800, y=0 , zo is het mij vroeger gelukt een screensaver op 2 schermen te laten draaien... mss best de api's ivm meerdere schermen opzoeken en die rechstreeks oproepen om zo de bounds te bekomen

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ja, maar bij -800 ga je van een resolutie van 800*600 uit en dat je 2e monitor links naast je eerste monitor is geplaatst..

Verwijderd

idd, toen zat dat 'hard coded' in de code... maar daarom dat ik zei om die api's op te zoeken... zo kan je at runtime je bounds wel krijgen...

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik vrees dat het API werk gaat worden. De grootte en positie van het scherm weet ik namelijk niet. Dus gewoon bruut -800, 0 (of - Screen.Width etc) gaat niet werken... Nog eens even over nadenken.