dual optische muis probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een dual optisch muis (logitech) en ik heb een vreemd probleem in xp:

als ik met de scrollwheel beweeg duurt het even voor hij reageer, soms moet ik zelf nog een keer scrollen. erg irrant bij internetten.

en wat is beter voor deze muis? usb aansluiting? of ps2? (heb er nu een converter op hangen)
hij schijnt 800 dpi te halen, maar haal ik dit wel met ps2?

[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 25-03-2005 13:57 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
ik zou zegge USB want die heeft zo zijn voordelen als het gaat om stroom enzo dacht dat dei wat meer kan leveren dan een ps2 poortje maar weet dit ook niet zeker anders probeer je het toch even uit :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Tennisbal
ja heb ik uitgeprobeerd, maar weet niet of het uitmaakt. en ik heb al zoveel usb shit aan m'n pc hangen (stuk of 8 app.)

• Tennisbal
paas kick

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
misschien handig als je even vermeld welke muis je precies hebt (type nummer)

heb zelf de logitech MX500 en nergens last van. Zit geloof ik nu op een ps/2 poortje.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Misschien even driver updaten?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

tennisbal schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:57:
ik heb een dual optisch muis (logitech) en ik heb een vreemd probleem in xp:

als ik met de scrollwheel beweeg duurt het even voor hij reageer, soms moet ik zelf nog een keer scrollen. erg irrant bij internetten.

en wat is beter voor deze muis? usb aansluiting? of ps2? (heb er nu een converter op hangen)
hij schijnt 800 dpi te halen, maar haal ik dit wel met ps2?
DPI is onafhankelijk van de aansluiting die je kiest, dus maak je daar geen zorgen om.

En probeer inderdaad een driver update mocht je dit nog niet gedaan hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Tennisbal
wat is de maximale dpi die je kunt halen?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Probeer dit eens: ga naar de task manager (ctrl+alt+del) en kill EM_EXEC.EXE als die er tussen staat. Kijk of je het probleem nu nog steeds hebt.
Dit probleem had ikzelf ook eerder met (inmiddels) oudere Logitech muizen. EM_EXEC.EXE is iets van de Logitech muisdrivers die in de achtergrond draait. Je kunt proberen zonder deze driver te leven (misschien gebruikte je de functies niet eens), en anders helpt het misschien als je van www.logitech.com nieuwere muisdrivers scoort.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

tennisbal schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:08:
wat is de maximale dpi die je kunt halen?
Afhankelijk van je muis.

De meest gevoelige die ik ken is de Razer Boomslang, 1000, 2000 DPI

De meest gevoelige optical muis is de Razer Diamondback en Logitech MX518, met 1600 DPI.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

8 usb apparaten heb je eraan hangen ? Hoe dan, op welke manier ? Zou hem gewoon op je ps2 prikken in dit geval, USB kan ook maar gelimiteerd stroom leveren, zeker met zoveel apparaten eraan.

Eerst ff drivers uninstallen, dan op je ps2, drivers opnieuw installen, zou het probleem moeten oplossen. Zo niet dan zou ik eens beginnen met wat je allemaal heb draaien op de achtergrond van je pc en kijken in de Bios wat de voltage lijnen uitlezen. Graag in het vervolg ook wat meer specs van je pc etc. Het kan van alles zijn en je vermeld zo weinig :)

• Tennisbal
ik heb de drivers geuninstalled en idd het draait weer perfect! thanks.

ik kan alleen niet terugvinden of hij nou 800 dpi haalt? is dit mogelijk om ergens terug te vinden?
Pagina: 1