Toon posts:

Netwerk werkt alleen onder 10Mb full duplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op de volgende vraag:

Als ik de instellingen van mijn netwerkkaart(en) in mijn computer(s) van 10 MB full Duplex naar een andere stand (auto detect of 100mb) dan doet de verbinding (internet) niets meer. Nu is het niet zo'n probleem omdat wij toch alleen maar met elkaar verbonden zitten voor het Internet, maar als wij een keer gegevens naar elkaar willen sturen gaat dat ook allleen maar over deze snelheid. Zie ik iets over het hoofd of heb ik een andere instelling niet goed. Het komt voor bij meerdere computers en meerdere modems c.q. routers/switch.

Ik had een getweakt speedtouch home modem met een switch er achter (ik kreeg maar steeds geen verbinding omdat de kaart op auto detect stond en heb dus heel wat uurtjes lopen zweten omdat ik dacht dat ik het modem stuk had gemaakt)

Nu zit ik verbonden aan een SMC draadloos accespoint met ingeboude modem en router en heb ik nog steeds het probleem

Uiteraard zijn de kaarten 10/100

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan zijn dat de kabels van een dergelijk matige kwaliteit zijn dat ze alleen met 10mbit goed werken.

Wat ik in elk geval weet is dat een SThome maar een 10mbits poortje heeft. Een switch zou dat als het goed is moeten zien en die sthome dan met 10mbit moeten aansluiten, maar het lijkt er sterk op alsof dat niet gebeurt en die sthome een 100mbit verbinding te verwerken krijgt.. Beetje vaag is het wel. Ik zou het dan toch eerder op gare kabel gooien...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
meestal is dit het resultaat van brakke kabels.. zelf gemaakte kabels of gekocht :?

A wise man's life is based around fuck you

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Erik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:42:
meestal is dit het resultaat van brakke kabels.. zelf gemaakte kabels of gekocht :?
Met name als de twists niet goed zijn, maar wel de juiste kabels zijn doorverbonden. Dus nogmaals: controleer /vervang je kabels. Zie ook de faq hier hoe de kabesl horen te zijn aangesloten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Alvast bedankt voor de (snelle) antwoorden.
Is de kwaliteit van de kabels ook te testen met zo'n tester?

• Zwelgje
nee, alleen dat de verbinding er is, niet de kwaliteit daar heb je (hele dure) testers voor

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Alleen met dure testers zoals Fluke meters. Heb je de kabels zelf geknepen of gekocht? Als je ze zelf geknepen hebt, welke kleurcode heb je gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sommige zelf geknepen. De kleurcodes weet ik echt niet meer. Ik heb gewoon gekeken of de volgorde hetzelfde was

• Zwelgje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:06:
Ik heb sommige zelf geknepen. De kleurcodes weet ik echt niet meer. Ik heb gewoon gekeken of de volgorde hetzelfde was
pak een kabel en lees het op :? dan kijken wij wel of het goed is

die dingen moeten wel volgens een specifieke volgorde (hence: catergory 5 twisted pair kabel)

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2005 15:10 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

alleen maar dezelfde volgorde aan elke kant levert soms dit probleem op, ik heb exact dit probleem gehad met een kabel die ik ff vlug zelf gemaakt heb. Kijk even in de networking FAQ en doe het over, maar dan met de juiste volgorde :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
De kleurcode moet zijn als volgt:

Oranje-wit
Oranje
Groen-wit
Blauw
Blauw-wit
Groen
Bruin-wit
Bruin

Dit gelezen van links naar rechts met het lipje van de RJ45 connector naar beneden!

Kijk jij eens of je hetzelfde hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de tip,
ik ga dit eens bekijken
Pagina: 1