Stille processorkoeler voor K8V-Deluxe in kleine kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103216

Topicstarter
Hoi, heb een jaar geleden mijn pc in onderdelen gekocht en als leek maar eens in elkaar gebeunt. Dit is allemaal goed verlopen maar nu ben ik aan het kijken of het niet allemaal wat stiller kan.

Mijn budget is niet zo heel hoog (50euro ofzo) maar er is geen echte behoefte tot overklokken alleen om het geheel wat stiller te maken. Mijn systeem is nu

K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3000+ (met boxed koeler)
512mb pc3200 geheugen
350watt voeding
6800LE videokaart
60gb maxtor IDE
120gb maxtor sata

Dit zijn zon beetje wel de herriemakers in mijn systeem. Maar als ik de casefan afzet begint na verloop van tijd de cpufan lawaai te maken en zelfs zo erg dat ik er niet lekker bij kan slapen.

Nu heb ik gekeken naar de brede waaierkoelers van zalman, deze zijn en stil en koelen heel goed maar ik heb er geen plek voor in mn case.

Het gebruik van heatpipes staat mij wel aan en heb er veel goede reviews over gelezen maar hier op GOT staat niets van de TermalTake serie met heatpipes(zover ik kon zien).
Mijn keuze is nu beperkt tot 3 koelers namelijk deze

TermalTake cl-p0071
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/ComboCool/cl-p0071SonicTower/enlargedView.jpg

TermalTake cl-p0114
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/ComboCool/cl-p0114/enlargedView.jpg
Deze staat mij erg aan vanwege de prijs(38euro) en het feit dat er een koeler bijzit die ongeveer 16db maakt

TermalTake cl-p0025
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/CL-P0025/EnlargeView.jpg
Ook hier zit de fan er al in en gaat de lucht direct weer de kast uit(via ventilatiegaten) maar is er geen db opgave van de fan.

Nu is mijn vraag wat jullie de beste van de 3 lijkt. Hij moet stil genoeg zijn om te kunnen slapen en toch intensief gamen kunnen doorstaan(dan gaat wel de casefan van 80mm aan btw). Hoeveel db is "normaal" voor een stil systeem?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je hebt geen plek voor een 7000B-Cu, maar wel voor deze gevallen? Deze zijn nagenoeg even groot hoor, vooral de bovenste en de onderste koeler, die zijn echt groot... Verder zou ik dan de tweede nemen, maar dan zou ik er toch nog een Papst fan opzetten, en niet de standaardfan.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 25-03-2005 13:49 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07

DaWaN

'r you wicked ??

Vergeet niet het lawaai van je 6800LE.. Die is ook niet stil. En idd wat FnF zegt, waarom zou een 7000 niet passen en die gigantische heatpipe wel :?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

als je zorgt voor een goede airflow dan hoeft je cpu-fan al heel wat minder hard te draaien, zoals je zelf al ervaren hebt 8)7. Een rheobus in je pc als dat gaat, genoeg casefans voor de airflow, evt. een Zalman-koeler voor je videokaart, misschien ook voor je cpu - als je toch aan die andere monsters denkt :p.
Het moet natuurlijk nog binnen je budget passen... Sowieso heb je airflow nodig, en je cpu-fan kan daar niet voor zorgen

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Arctic Silencer 64 Ultra TC :)

Kost zo rond de 10 euro bij Azerty. Goedkoop en gegarandeerd stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103216

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen maar ik was in de veronderstelling dat de zalman breder was dan deze enorme koelers.

Dit is namelijk de ruimte waar ik mee zit
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s136590/pc4.jpg

En dat is dus niet bijzonder veel(vooral voeding en geheugen) daarbij weet ik niet of het kwaad kan om het geheugen in de meest rechtste rij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik weet zeker dat op dit moederbord zelf een 7700 zalman kan (de 12 cm) laatst gedaan moet alleen ff ietsjes oppassen met je voeding. 7000 past zeker!
Voor de rest kijk ook eens naar thermalright. heeft toch wel de mooiste heatpipe koelers op de markt. Vooral de xp120 lijkt me echt iets voor dit systeem.
Voor de rest ga eens ietjes beter zoeken want het voorwerk is niet over naar huis te schrijven.
Is goed te vinden hoor of de zalman past op dit mobo.

[ Voor 24% gewijzigd door hoeretoeter op 25-03-2005 19:07 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kijk es aan... Daar kunnen al twee outtake casefans in :) en waarschijnlijk ook een mooie Zalman cpu-koeler :). Én een rheobus en een Zalman vga-koeler :p

De thermalright xp-120 is idd ook geen slechte keuze... 120 mm-fan, dus stil en groot koeloppervlak.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 25-03-2005 19:05 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1