Toon posts:

Overgang HCC-ADSL-Lite naar HCC-BBNed met SpeedTouch Home

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Met enige moeite heb ik mijn SpeedTouch Home ISDN modem aan de praat gekregen op BBNed. Ik kan echter met mijn US Robotics Wireless Turbo Acces Point & Router geen verbinding met mijn SpeedTouch krijgen. Het vreemde is, dat ik het modem ook niet meer met 10.0.0.138 kan benaderen om de instellingen te controleren. Ik heb het mét en zonder ADSL-kabel geprobeerd, maar het lukt niet. De instellingen heb ik overigens verkregen door een programmatje van de HCC te draaien, ik heb ze niet "met de hand" gewijzigd en weet dan ook niet wat ze zijn.
Weet iemand hoe ik e.e.a. aan moet pakken?
Alvast bedankt voor elke reactie!
Rob

Verwijderd

Misschien dat de router dan nu werkt op het 192.168.1.x of 192.168.0.x netwerk draait. Moet je even kijken wat het ip van je modem nu is.

edit
Als je 1 pc op modem aansluit, ip-configuratie op deze pc op automatisch zet en een ipconfig uitvoert op die pc, dan zie je als het goed is het ip van je modem bij 'default gateway' staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alls standaard gateway wordt 80.100.34.1 aangegeven, maar dan krijg ik een kreet zoiets als: pagina niet beschikbaar.
Heeft het zin de modem weer eens te resetten?

Rob

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit zijn basic netwerk dingen die je prima met search kan vinden. Bel even een helpdesk of iets dergelijks.

Vragen mbt HCCnet icm BBned kunnen ook in het al bestaande topic lijkt me.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.