[2000/XP] Meerdere versies van Outlook(express) installeren*

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik loop stage bij een Hostingprovider en we doen klanten wel eens helpen met het instellen van hun Outlook(Express). Nu is dat niet zo'n probleem als zij allemaal dezelfde versie gebruiken... Nu hebben we hier een oude pc staan die ik in mag richten als "helpdeskbak". Wat wil ik;

Windows XP of Windows 2000 installen (eventueel dualboot zodat ze beide er op staan)
Meerdere versies van Outlook 2000/XP/2003
Meerdere versies van Outlook Express (5.0/6.0)
Eventueel meerdere versies van Internet Explorer (5.0/6.0)

We hebben dus redelijk vaak klanten die bellen die een combi van bovenstaande hebben en die kan ik makkelijker te woord staan wanneer ik kan meekijken in een van deze programma's (waar bepaalde instellingen e.d. zitten (al dan niet van bovenstaande programma's). We werken hier zelf met Linux en daar draaien de pakketten niet op ;)

Het probleem is alleen dat geen van mijn Windows versies dit accepteerd... Wanneer ik een 2e versie van een programma wil installeren doet deze een upgrade en dat is nou juist wat ik niet wil ;)

Een mogelijke oplossing lijkt mij de dualboot optie maar tot hoeveel installaties is dat beperkt?

Wie kan me hier wat meer duidelijkheid in geven... Google/GoT search konden weinig melden :|

Whoop!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29

Reptile209

- gers -

Volgens mij kan je bijna onbeperkt "dual"boots aanmaken, mits het maar op aparte partities is. Een andere oplossing: op www.modemhelp.net (klik links op screenshots) vind je gruwelijk veel screenschots (allemaal clickable zoals da real thing) van IE, Outlook (Express), Netscape, etc. Alleen de windows-shots zouden nog ontbreken (en die kan je evt zelf maken voor wat je nodig hebt).

Zo scherp als een voetbal!

• marccom
Nog een vraagje dan, op het moment dat ik zeg maar 2 installaties doe van XP en Windows 2000 (dual dual boot ;) ) kan ik het dan af met 1 Windows licentie voor XP en Windows 2000 (2 licenties dus) omdat het systeem alleen maar gebruikt wordt met de gekozen Windows versie (en niet gelijktijdig omdat het op dezelfde machine staat, geen virtueel OS)?

Wel handig om dit even van tevoren te bekijken omdat het een bedrijfsmachine wordt (dus legaal moet zijn enzo... :) )

Whoop!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-04 16:36
Wat wilde je nog meer voor licenties kopen dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als ik jou was zou ik eens kijken naar vmware :) Lekker makkelijk; draait onder linux en je kan meerdere virtuele machines tegelijk draaien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• marccom
AEZscf schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:44:
Wat wilde je nog meer voor licenties kopen dan?
Ik zal licenties moeten hebben voor elk los pakket (WinXP/2k/Outlook 2000/XP/2003)?
Spider.007 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:45:
Als ik jou was zou ik eens kijken naar vmware :) Lekker makkelijk; draait onder linux en je kan meerdere virtuele machines tegelijk draaien :)
VMWare/Virtual Pc is leuk maar is te zwaar voor de machine (P3 500/256 mb...) en het mag niet op mn eigen WS (die wel capaciteit heeft...) Ik kan er eventueel 384MB in krijgen maar dan nog is het wat krapjes denk ik?

Whoop!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even het OS in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marccom
Een kleine trap omhoog :)

Whoop!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
er zijn standalone versies van IE te downloaden. als de link hier van een mod geplaatst mag worden, kan ik hem wel posten.

• marccom
ido schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:27:
er zijn standalone versies van IE te downloaden. als de link hier van een mod geplaatst mag worden, kan ik hem wel posten.
Mja het gaat me hoofdzakelijk om alle versies van OE/OL, er zijn wel eens dingen over IE zoals proxy/modem instellingen maar dat komt grotendeels wel overeen tussen de verschillende versies.

Wat bedoel je met een standalone versie?

Whoop!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de standalone versie is gewoon een ie in een zip bestand die je zo kunt draaien zonder iets te installeren en zijn er vanaf ie3.0 tot 6.0
Pagina: 1