Tijdens het opstarten zie je een mooi overzicht met de toegewezen IRQ's. Nu zie ik dat USB controller en de video card beide 10 gebruiken. Ik heb een AGP kaart dus die kan ik niet verplaatsen. De usb controller zit ook op mijn mobo dus kan ik ook niet verplaatsen.
Geprobeerde opties:
- Plug & play os staat op true in de bios.
- De optie om opnieuw de irq's toe te laten wijzen hielp niets. Alles bleef hetzelfde.
- Assign IRQ to USB controller staat ook op true. Als ik deze op false zet -> geen verschil.
- onboard sound is disabled.
- Windows eraf gegooid. Assign IRQ in bios aangezet. Geen verschil. (dus voor niks gefdiskt).
Windows zegt vrolijk dat er geen conflicten zijn. Ik geloof dat windows een mooi truukje uithaalt en IRQ's erbij verzint (IRQ 20 enzo)
Sla ik hier nu de plank zo erg mis? Ik krijg dat IRQ conflict er niet uit. Ik heb 3 usb controllers hardwarematig en juist die ene die ook fysiek aan poorten gekoppeld zit, geeft een conflict.
Zijn er nog opties die ik kan proberen?
Hardware:
Pentium 4 2.4 ghz
asus mobo met 3 onboard usb controllers
512 mb ram
asus Geforce ti 4200 128
Hoop dat iemand een optie heeft
Commodus
Geprobeerde opties:
- Plug & play os staat op true in de bios.
- De optie om opnieuw de irq's toe te laten wijzen hielp niets. Alles bleef hetzelfde.
- Assign IRQ to USB controller staat ook op true. Als ik deze op false zet -> geen verschil.
- onboard sound is disabled.
- Windows eraf gegooid. Assign IRQ in bios aangezet. Geen verschil. (dus voor niks gefdiskt).
Windows zegt vrolijk dat er geen conflicten zijn. Ik geloof dat windows een mooi truukje uithaalt en IRQ's erbij verzint (IRQ 20 enzo)
Sla ik hier nu de plank zo erg mis? Ik krijg dat IRQ conflict er niet uit. Ik heb 3 usb controllers hardwarematig en juist die ene die ook fysiek aan poorten gekoppeld zit, geeft een conflict.
Zijn er nog opties die ik kan proberen?
Hardware:
Pentium 4 2.4 ghz
asus mobo met 3 onboard usb controllers
512 mb ram
asus Geforce ti 4200 128
Hoop dat iemand een optie heeft
Commodus