[SBS 2003] RAS Interne interface niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 19:29
Ik ben bezig op een vers geinstalleerde 2k3 SBS Server RAS aan de praat te krijgen voor VPN verbindingen. In deze server zit 1 netwerkkaart (Marvell Yukon Gigabit kaart)

Als ik bij de Netwerkinterfaces onder RAS kijk, dan zie ik dat de interne interface ingeschakeld staat.

Afbeeldingslocatie: http://download.kennisdelen.net/ras1.jpg

Echter, als ik bij Ip-routering->Algemeen kijk dan zie ik dat de interne interface NIET beschikbaar is

Afbeeldingslocatie: http://download.kennisdelen.net/ras2.jpg

Ik heb de RAS server verwijderd en opnieuw geprobeerd in te stellen (met de wizard en ook handmatig), maar ik krijg de interne interface niet aan de praat. De instellingen zijn (door een andere systeembeheerder) vergeleken met andere servers waar RAS goed werkt en het enige verschil lijkt te zijn dat de interne interface niet beschikbaar is.

Ik vermoed dus dat dit de reden is waarom ik mijn VPN niet aan de praat krijg. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Netwerkkaarten eens opnieuw installeren? En ook RRAS opnieuw instellen geeft geen resultaat? Is de server helemaal up to date?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat ding is down omdat je maar 1 interface hebt, ik heb dat zelf hier thuis ook

wat is je probleem (behalve dat je interne interface down is) :? je kan niet vpn'en? welke foutmelding krijg je? heb je wel de juiste poorten opengezet in je router?

A wise man's life is based around fuck you

• ParaNoiMia
Ik kan inderdaad geen VPN verbinding krijgen (remote computer does not respond).
Ik heb poort 1723 en 47 TCP opengezet in de router (en RRAS opnieuw installeren heb ik al meerdere malen geprobeerd zonder resultaat).

Ik heb inmiddels een 2e NIC geinstalleerd en met RRAS wizard aangegeven dat de 2e NIC de Internet NIC is, maar ook dit heeft niet geholpen. Ik lijk daarmee wel iets verder te komen nu, ik kom nu bij verifing username/pass, maar vervolgens weer de melding dat de remote computer niet reageert. (ja, ik heb ook de goeie gateway e.d. aangegeven) Aan de serverkant is in logfiles niets zichtbaar over een VPN poging.

En ja, server is up-to-date met de laatste patches.

• Zwelgje
speedtouch modem toevallig :?

sommige routers ondersteunen geen vpn passthrough, houdt daar rekening mee, dan kan je nog zoveel poorten forwarden, protocol 47 doet ie dan niet

• ParaNoiMia
Erik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:46:
speedtouch modem toevallig :?

sommige routers ondersteunen geen vpn passthrough, houdt daar rekening mee, dan kan je nog zoveel poorten forwarden, protocol 47 doet ie dan niet
Het is een Speedtouch ja, bijgeleverd bij de ADSL door Planet Internet :S

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
Als je het over een 510 hebt;
Je kan de firmware upgraden en daarna in de config van je router bij NAT, onder het kopje Virtualserver je Ip van je server invullen dan kun je VPN-en :)

[ Voor 15% gewijzigd door 0fbe op 25-03-2005 17:54 ]

• Zwelgje
timcooijmans schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:53:
Als je het over een 510 hebt;
Je kan de firmware upgraden en daarna in de config van je router bij NAT, onder het kopje Virtualserver je Ip van je server invullen dan kun je VPN-en :)
dan forward je alle poorten naar die machine :? is idd handig alleen geeft dit ook nadelige effecten... as in>open en bloot op het internet

• ParaNoiMia
Erik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:27:
[...]

dan forward je alle poorten naar die machine :? is idd handig alleen geeft dit ook nadelige effecten... as in>open en bloot op het internet
Dat lijkt me geen oplossing idd. Ik ga na het weekend een E-Tech of een Sitecom proberen.
Pagina: 1