Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

220V fan aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een 220V (12cm) fan aansluiten op mijn voeding of moet ik met een aparte stekker werke?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:49:
kan ik een 220V (12cm) fan aansluiten op mijn voeding of moet ik met een aparte stekker werke?
Uit je pc voeding komt 12volt ;) Dus denk dat je hem anders moet aansluiten idd ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 08:43
Hang er een stekker aan, en een schakelaar, en let op, 220V kan je maar best niet aan kunnen komen, zorg dat je het dus netjes aansluit. Je kan ook een relais gebruiken dat op 12VDC werkt, om het samen met je PC in te schakelen, daarvoor vind je in de faq alles, het is hetzelfde als een 220V waterpomp samen met je PC laten inschaken.

[ Voor 20% gewijzigd door naftebakje op 25-03-2005 11:57 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
kzal dan es diene fan aansluite op de uitgang van m'n voeding

kunde ergens zo stekkerkes kope?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 08:43
ja, in een DHZ winkel hebben ze dat meestal, en bij de betere PCboer.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:57:
kzal dan es diene fan aansluite op de uitgang van m'n voeding

kunde ergens zo stekkerkes kope?
Ten eerste type even ABN ;) Ik kan hier niet uit komen.

En mag ik vragen waarom je een 220v fan nodig hebt voor je pc :?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Heb je die toevallig al eens gehoord? Ik denk dat je heel hard gaat schrikken... :)
Ik heb er een gehad, uit een IBM serverrack. 12 cm, aluminium bladen, op 220. Insteken, en teeeeeering, das een echte straaljager. Daar tipt geen enkele 12V fan aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van mijn vriend die 12 cm fan gekregen en ik wou ze in mijn computer steken maar ik had gemerkt dat hij 220V was
en de reden dat ik er een 12cm fan wil insteken is dat bij een lagere snelheid heeft een 12 cm fan evenveel luchtverplaatsing als een van 8cm en een lagere snelheid is minder geluid

schnappie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:02:
ik heb van mijn vriend die 12 cm fan gekregen en ik wou ze in mijn computer steken maar ik had gemerkt dat hij 220V was
en de reden dat ik er een 12cm fan wil insteken is dat bij een lagere snelheid heeft een 12 cm fan evenveel luchtverplaatsing als een van 8cm en een lagere snelheid is minder geluid

schnappie?
Dat klopt. Maar over het algemeen zijn de spulletjes voor een pc 12volt ;) en misschien wat makkelijker etc? Fan's kosten ook niet al teveel.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
een 12cm 220v fan maakt echt veel herrie, je krijgt hier echt gene beter resultaat mee :P

Heeft ook een computer!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

heel makkelijk.. schroef je voeding open.. daar waar normaal de stroom binnen komt op de voeding.. soldeer je die fan op aan.. beetje lange kabel zodat ie je voeding uitkan enzo en gaan met die banaan..

owja op deze manier staat er wel altijd de fan te blazen als er stroom op je voeding zit..
Bertus schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:14:
een 12cm 220v fan maakt echt veel herrie, je krijgt hier echt gene beter resultaat mee :P
dat geldt dus niet voor elke fan. ik heb hier 2 metalen papst fans de 4890N volgensmij zo uit mijn hoofd..

[ Voor 35% gewijzigd door ReseTTim op 25-03-2005 12:19 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50
en deze ventilatoren zijn vaak niet te regelen omdat deze frequentieafhankelijk zijn dus je zou er nog een frequentieregellaar tussen moeten zetten wil je dat deze regelbaar is + wat iedereen al zegt hier dat ze nogal wa herrie maken. ik heb er zelf ook ooit eens 2 gehad, en ik kon me eigen muziek nog maar amper horen :|

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter: Je antwoord is dus dat je 'm binnenin je voeding aan de 220V moet hangen, met bijkomend nadeel dat je fan aanstaat zolang de voeding spanning krijgt.

Ik ga dit topic dichtgooien omdat de startpost belabberd is (de ts wil misschien dit stukkie tekst nog even doorlezen) en dit topic lijkt te verzanden in een groot vergelijk-je-220V-fans-met-elkaar-discussie, wat an sich prima is, maar hier iets te offtopic.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.