HEELLPP!! Ik heb een tijdje geleden ADSL geinstalleerd in een HEEL oud huis. Het punt waar het telefoonnet het huis binnenkomt is zo oud dat het nog het huis binnenkomt in een loden pijp gevuld met teer. De draadjes zijn ook dusdanig oud dat als je ze vastpakt, dat het plastic(??) omhulsel op je vingers blijft plakken. Nou gingen er twee draadjes naar een verdeeldoosje die alles over het huis verspreiden...normaal dus. Mijn eerste ingeving was...installeer de splitter VOOR het verdeeldoosje. Dus ik heb netjes (met zo zo zo vreselijk veel tijd en moeite) die kleine verouderde rot draadjes in de goede volgorde in een RJ11 steentje proberen te proppen, lijkt gelukt te zijn...maar geen verbinding dus.Dat heb ik maar opgegeven en heb toen besloten om de splitter bij de dichtsbijzijnde telefoonaansluiting te installeren, woonkamer dus. Dat ging dus prima.
Nou begint het... ik had geen beltoon meer...
Ik had die draadjes die zeg maar uit de grond komen van buiten gewoon weer aangesloten precies zoals ze waren. Maar geen toon. Na heel veel precisiewerk en pielen heb ik de draadjes zo tegen het verdeeldoosje kunnen leggen dat het weer contact maakte...maar..er moet dus geen briesje voorkomen in die kast want dan komt het gedoe weer los. De woonkamer telefoon doet het prima, maar boven hoor je veel ruis. ADSL doet het prima....ALS het het doet.
Het probleem is namelijk, je moet het modem 3 of 4 keer per dag aan/uit zetten omdat er dan opeens geen verbinding meer is.
Nou heb ik een aardig achtergrond gegeven over de bedrading omdat ik denk dat het daaraan ligt. Zou iemand (met verstand van electronica en telefonie) mij kunnen vertellen wat er misschien mis is en wat ik kan doen om dat probleem te fixen?
phew....dank voor het lezen
Nou begint het... ik had geen beltoon meer...
Ik had die draadjes die zeg maar uit de grond komen van buiten gewoon weer aangesloten precies zoals ze waren. Maar geen toon. Na heel veel precisiewerk en pielen heb ik de draadjes zo tegen het verdeeldoosje kunnen leggen dat het weer contact maakte...maar..er moet dus geen briesje voorkomen in die kast want dan komt het gedoe weer los. De woonkamer telefoon doet het prima, maar boven hoor je veel ruis. ADSL doet het prima....ALS het het doet.
Het probleem is namelijk, je moet het modem 3 of 4 keer per dag aan/uit zetten omdat er dan opeens geen verbinding meer is.
Nou heb ik een aardig achtergrond gegeven over de bedrading omdat ik denk dat het daaraan ligt. Zou iemand (met verstand van electronica en telefonie) mij kunnen vertellen wat er misschien mis is en wat ik kan doen om dat probleem te fixen?
phew....dank voor het lezen