Hallo mensen,
Ik heb een computer van de buurman gekregen met de melding 'de hardeschijf was kapot dus ik heb een nieuwe gekocht. Zou jij deze willen inbouwen?'. Tja, nou is die buurman van mij ook niet dom en weet toch wel het een en ander van computer af. Dus ik heb dat spul ingebouwd maar ik kom een aantal vreemde dingen tegen:
Computer: Medion MT5
Geheugen: 256
Moederbord: medion 3500 ver 1
HD: 200GIG western digital
Processor: P4 op 2gh
Voeding: 250W
Ik heb een computer van de buurman gekregen met de melding 'de hardeschijf was kapot dus ik heb een nieuwe gekocht. Zou jij deze willen inbouwen?'. Tja, nou is die buurman van mij ook niet dom en weet toch wel het een en ander van computer af. Dus ik heb dat spul ingebouwd maar ik kom een aantal vreemde dingen tegen:
- Tijdens formatteren crashte de setup van windows (tijdens het formatteren dus
) -> Reboot -> opnieuw proberen -> nu lukte het wel.
- Tijdens copieren van bestanden van CD-rom naar HD (direct na het formatteren in setup) kreeg ik de melding kan blabla dit bestand niet vinden en blabla dat bestand ook niet. -> paar keer op enter drukken en toen werd het wel gevonden.
- Na de benodigde reboot kwam ik net niet weer in de setup omdat ik een bluescreen kreeg met de melding ntdll.dll is beschadigd
(iig iets in die richting) -> op technet werd er ook niet veel gemeld over deze foutmelding. Na een aantal reboots (5ofzo) kwam ik er wel doorheen.
- Toen kon de setup de drivers van o.a. de diskette controller niet laden, de cd-rom, en nog wat spul (iig het was heel vreemd)
- Je snapt wel dat ik er genoeg van had, en dus memtestx86 ff gebrand heb, en het geheugen de hele nacht door laten testen. 7x succesvol afgerond met 0 fouten
- Smorgens direct een biosupdate gedaan, een andere windows xp pro sp2 CD gepakt en van voorafaan begonnen. Ik heel blij, want ik kwam een stuk verder zonder vreemde meldingen, en de nieuwe HD schijf van 200 gig werd ook meteen herkend.
- Maar, zodra ik in windows kwam begon het gekut alweer. De videokaart werd gevonden, en geinstalleerd met de microsoft drivers (Geforce 4). en ik had maar 4 kleuren en een resolutie van 800x600.
- Op mijn USB HD had ik de nieuwste drivers staan voor deze videokaart. (ik kon ze niet downloaden omdat windows zei 'een van de netwerkkabels is niet aangesloten, terwijl ik 2 minuten terug wel nog heb zitten internetten via die kabel.' Anyway, direct na het inpluggen van de USB HD klapte de computer uit.
- Ik heb ook nog alle overige hardware eruit gesloopt en gedisabled in de bios tot printerpoort toe. de failsafe defaults geladen en met een PCI videokaartje geprobeerd. Dit haalde niks uit, en met het PCI videokaartje kreeg ik helemaal geen beeld meer.
Computer: Medion MT5
Geheugen: 256
Moederbord: medion 3500 ver 1
HD: 200GIG western digital
Processor: P4 op 2gh
Voeding: 250W
[ Voor 6% gewijzigd door GewoonNico op 25-03-2005 12:15 . Reden: Extra specs ]