[Win2ksrv] Probleem DNS voor SMTP

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56
Ben bezig met een SMTP server te installeren onder IIS. Ik krijg continue de foutmelding dat SMTP service niet gestart kan worden: "De service heeft de start of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord. Controleer de windows-logboekinzage voor gegevens."
Echter in het logboek staat hierover niets vermeld. Het vreemde vind ik dat er in de SMTP server onder IISadmin het volgende staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.simsic.nl/got/iis_screen.jpg

Dus een tweetal domeinen, in plaats van gewoon mijn domein simsic.nl
Nu las ik in de help dat ie hier de naam meeneemt zoals gedefineerd in het netwerkscherm, hier staat echter het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.simsic.nl/got/netwerk_screen.jpg

Dit moet goed zijn lijkt me??

Verder heb ik de DNS server als volgt geconfigureerd..echter de titel en de functie van al deze submappen ontgaat mij helemaal? Wat is de functie hiervan? Zit hier het probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.simsic.nl/got/dns_screen.jpg

Weten jullie misschien het probleem waarom ik de smtp service niet kan starten en waarom er in iisadmin een verkeerd domein wordt weergegeven.
Het betreft hier een DC met AD...
Mochten jullie nog meer screenshots willen zien geef maar een gil, ben hier al 2 weken mee bezig..

[ Voor 3% gewijzigd door activeX1 op 25-03-2005 11:37 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
doe eens een
code:
1
telnet localhost 25

vanaf de commandline, eens zien of er mischien nog iets anders luisterd op poort 25

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Kijk ook even in het event log.
Wat voor een melding staat daar, met de event ID kan je bij microsoft ook veel vinden.
NG

• activeX1
er draait niets anders op mijn server, en het logboek staat niets in, zoals al eerder vermeld.

• Zwelgje
heb je mischien een ranzige firewall tool geinstalleerd op je server :? (welke poorten tegenhoudt)

• activeX1
Erik schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:04:
heb je mischien een ranzige firewall tool geinstalleerd op je server :? (welke poorten tegenhoudt)
Zoals je hebt kunnen lezen, de SMTP service wil niet gestart worden...dit heeft niets te maken met een firewall die poorten tegenhoudt, dan zou de service wel gestart worden maar niet bereikbaar zijn. Laten we het dus een stukje "ingewikkelder" zoeken op dat soort dingen kom ik zelf ook ;)

• Zwelgje
simsi000 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:11:
[...]

Zoals je hebt kunnen lezen, de SMTP service wil niet gestart worden...dit heeft niets te maken met een firewall die poorten tegenhoudt, dan zou de service wel gestart worden maar niet bereikbaar zijn. Laten we het dus een stukje "ingewikkelder" zoeken op dat soort dingen kom ik zelf ook ;)
sommige firewall rommel bind zich automatisch aan bepaalde poortjes..(zodat serivces zich niet meer kunnen binden aan een listening port) dan kan je dit soort dingen krijgen.

als er namelijk iets anders op poort 25 luisterd wil de smtp service ook niet starten :)

maar goed jij weet het beter.. geen probleem, suc6 ermee ik bemoei me er niet meer mee :)

overigens, heb je al even in de KB gekeken :? dan had je dit: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;319133 gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2005 22:19 ]

• activeX1
Excuses voor het onderschatten van je kennis..
In ieder geval, heb wel in de KB gekeken, en alle oplossing die daar aangedragen worden werken dus niet. Ik denk zelf dat het probleem in een van de instellingen van domein/dns zitten, maar waar?
Pagina: 1