Toon posts:

Vraagje over de Geforce6600GT top edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart te halen en mijn oog is gevallen op de Asus Videokaart AGP GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV Top. Ik zie achter op de kaart een wit blokje zitten, is dit om een voeding stekkertje op aan te sluiten? Aangezien ik alle voedingstekkertjes in mijn kast al in gebruik heb wil ik dit graag weten. Hier ff een plaatje van de kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/shop/images/producten/007340b.jpg

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik denk het wel, aangezien alle (AGP) GeForce 6600 GT kaarten die hebben (heb zelf de XFX). Dus helaas of een andere voeding :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 25-03-2005 11:27 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Inderdaad, dat is een aansluiting voor de voeding, aangezien deze kaart te veel vermogen trekt om gevoed te worden via het AGP slot.

"Commercie kills the scene" - I-f

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je dat witte 'blokje' tussen de condensators bedoelt:
Ja dat is een zogenaamde Molex stekker, en ja, daar moet een voedingsstekkertje in, omdat je kaart het anders niet doet (Hij heeft meer stroom nodig, dan de AGP-poort hem kan leveren)
Ruzor schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:24:
Ik denk het wel, aangezien alle GeForce 6600 GT kaarten die hebben (heb zelf de XFX). Dus helaas of een andere voeding :)
Is al een paar jaar zo op videokaarten hoor, niet alleen op de GeForce 6xxx range... ;) De FX-serie heeft het ook, evenals de Radeon (9500 en hoger) serie bij ATi

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2005 11:26 ]

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 21:43

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Inderdaad, bij de AGP versies van deze kaarten moet er extra voeding op worden aangesloten. Dus dit is een voedings connector.

-= Very annoying forum person =-

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

^^ met hierboven

Bij Sapphire krijg je een verdelingstekker zodat je geen molex verliest.
Dat zal bij Asus ook wel zijn, dus je krijgt geen probleem met te weinig molexen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding zit er op het moment in je computer?

Goede A-merk voedingen hebben altijd behoorlijk wat molexen, of het moet zo zijn dat je al veel drives in je computer hebt zitten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor jullie snelle reacties :) , ik heb hier volgens mij ook nog ergens zo'n verdeelstekkertje liggen. Ik ga ff kijken of die lang genoeg is

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:32:
thanks voor jullie snelle reacties :) , ik heb hier volgens mij ook nog ergens zo'n verdeelstekkertje liggen. Ik ga ff kijken of die lang genoeg is
Je zou het kunnen proberen met een Molex splitter:

Afbeeldingslocatie: http://home.iprimus.com.au/maslovsky/zalman/molex_splitter.gif

Men raad echter wel altijd aan om een aparte stekker van je voeding te gebruiken en hem niet eerst langs je harddisk te laten gaan oid...

Verwijderd

GJ-tje schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:25:
Ja dat is een zogenaamde Molex stekker, en ja, daar moet een voedingsstekkertje in, omdat je kaart het anders niet doet (Hij heeft meer stroom nodig, dan de AGP-poort hem kan leveren)
[...]
Is al een paar jaar zo op videokaarten hoor, niet alleen op de GeForce 6xxx range... ;) De FX-serie heeft het ook, evenals de Radeon (9500 en hoger) serie bij ATi
Ik denk dat jij je vergist }:O aangezien mijn 9600 Pro geen molex stekker erop had zitten maar dat ter zijde.

Bij de meeste kaarten krijg je idd een verdelingstekker erbij zodat je geen molex verliest zoals Mister I al zei _/-\o_ .

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:26:
Wat voor voeding zit er op het moment in je computer?

Goede A-merk voedingen hebben altijd behoorlijk wat molexen, of het moet zo zijn dat je al veel drives in je computer hebt zitten.
ik weet niet wat voor voeding erin zit, er zit trouwens nog wel 1 stekkertje van de voeding niet aangesloten. die zit aan dat kabeltje die naar de harde schijft gaat, en dat is te kort om op de videokaart aan te sluiten :( . Maargoed ik ga ff kijken of ik het met dat vedeelstekkertje wel ga halen :)

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36

OcGuru

Giulietta Qv

Bij de meeste videokaarten die zo'n extra molex nodig hebben krijg je gewoon zo'n verdeel stekkertje bij de videokaart :)

Bl44t

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:39:
[...]

ik weet niet wat voor voeding erin zit, er zit trouwens nog wel 1 stekkertje van de voeding niet aangesloten. die zit aan dat kabeltje die naar de harde schijft gaat, en dat is te kort om op de videokaart aan te sluiten :( . Maargoed ik ga ff kijken of ik het met dat vedeelstekkertje wel ga halen :)
Ik zou even kijken als ik jou was op je voeding, of je voeding die videokaart wel trekt.
Wat zijn de rest van je specs?
Je kan er beter nu achter komen dan dalijk als je hem al hebt gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 25-03-2005 11:44 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GJ-tje schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:25:
[...]
Extra stekkers zijn bij ATI pas nodig vanaf de Radeon 9700.
En Asus levert hoogstwaarschijnlijk wel een molex-splitter bij de videokaart, heb die bij mijn X800 Pro ook gehad.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
@Borromini

Sorry hoor maar bij mijn sapphire radeon 9500 pro zat toch echt een extra stroomaansluiting aan dus het is niet pas vanaf de 9700.

@TS

Bij de asus zit geen verdeelstekkertje meegeleverd, heb hem deze week ook zelf binnen gekregen en werkt perfect, maar dus zonder verdeel stekkertje.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Iedereen heeft over 'de AGP poort kan het gevraagde vermogen niet leveren'... Dat begrijp ik niet, want op veel mobo's zitten AGP-pro sloten. Via die extra connectoren zou er juist meer vermogen geleverd kunnnen worden! Waarom is dat nou nooit geimplementeerd? :'(
En ja, het staat leuk om te roepen 'me mobo heeft een AGP-pro slot 8) ', maar wat heb je er nou aan, als ie nooit gebruikt wordt? Heeft er ueberhaupt een AGP-pro videokaart bestaan?

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:43:
[...]

Ik zou even kijken als ik jou was op je voeding, of je voeding die videokaart wel trekt.
Wat zijn de rest van je specs?
Je kan er beter nu achter komen dan dalijk als je hem al hebt gekocht.
het is een 250watt voeding.
rest van de specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

Zal mijn voeding dit trekken.. of is het toch verstandig om een nieuwe voeding aan te schaffen, en welke voeding kan ik dan het beste nemen (moet ook niet teveel herrie maken natuurlijk ;) )

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:55:
[...]

het is een 250watt voeding.
rest van de specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

Zal mijn voeding dit trekken.. of is het toch verstandig om een nieuwe voeding aan te schaffen, en welke voeding kan ik dan het beste nemen (moet ook niet teveel herrie maken natuurlijk ;) )
nee dat gaat je voeding niet trekken.
Voor vragen over welke voeding handig voor jou is:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

:) succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties _/-\o_,
Het heeft het voor mij allemaal een stuk duidelijker gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 15:47 ]

Pagina: 1