Toon posts:

Bliksembeveiliger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek ergens een bliksem-veilig-stopcontact-met-schakelaar, iemand een idee waar ik dit kan vinden ?

Al mijn materiaal loopt op dit moment via 1 enkel stopcontact... zo'n 3-tal computers met enkele printers en zo'n 5 beeldschermen met wat routers, extern usb materiaal die hun eigen voeding nodig hebben... aléja.. het klassieke beeld van een overvolle bureau.

Nu is vorig jaar bij mensen die ik ken de bliksem ingeslaan vlak bij hun woning en alles was daar kapot... tot de diepvries toe ! Aangezien alles bij mij via 1 stopcontact loopt en ik altijd de gewoonte heb om alles aan en uit te leggen met zo'n centrale schakelaar zoek ik zo'n bakske dat je in het stopcontact kunt steken waaruit je stroom trekt. Op dat bakske zit dan een bliksembeschermer én een schakelaar.

Echter niet makkelijk te vinden blijkbaar :|

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Kijk eens rond bij Conrad:

http://www1.nl.conrad.com...rea=809070~1&~target=area

[ Voor 6% gewijzigd door Spixo op 25-03-2005 11:24 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

APC heeft die dingen ook, bij meerdere computerzaken te krijgen. Let wel; er zit een maximum aan belasting op (weet niet of dat lukt met zoveel aparatuur) en het stopcontact moet geaard zijn, anders werkt die rommel niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 07:49
Ik heb er hier een aantal liggen die van normale bouwmarkten vandaan komen (Karwei in dit geval). Probeer eens te informeren bij bouwmarkten. :)

-

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Of gewoon een contactdoos / verlengsnoer met overspanning beveiliging (meestal in de vorm van een zekering). Moet volgens mij ook gewoon werken!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Heb ook zo'n ding van Belkan ofzo. Knalt eruit als er meer dan 230 / 240 overgaat. Binnen een miljoenste van een seconde volgens de handleiding. Gaat ook met een zekering ja. Werkt perfect :) Kan echter maar 2000 Watt aan spul aan dus dat wordt een extra kabel bij trekken of ander stopcontact erbij + 2e beveiliger.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 25-03-2005 15:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1