[2003/XP] Client maakt geen Temp Terminal License meer aan

Pagina: 1
Acties:

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 10:59
Ik heb heir het volgende probleem:

4x Terminal Server. (W2K3)
1x Terminal License Server. (W2K3)
Hoop CAL's

1x workstation (Laptop) die geen Temporary License meer krijgt. Probleem ligt bij laptop lijkt mij omdat andere computers is het geen probleem.

Ik krijg de volgende melding bij het maken van een Remote Desktop Connection:

"The remote session was disconnected because there are no Terminal Server client acces licenses available for this computer."

Heb via Search en google gezocht en kwam de volgende dingen tege:

[rml][ win2k3] Terminal Services Warning (expire in 3 days)[/rml]
[rml][ TS] terminal service temporarily client licence will expire[/rml]

In deze topihs wordt verwezen naar een register key. Deze is al verwijderd onder Local Machine\Software\microsoft\MSLicensing\License000

Iemand nog een idee waarom er geen nieuwe license meer word aangemaakt?

Al gedaan:
RegEdit: Key verwijderd
Terminal License Server + Service herstart
Naam van Laptop veranderd + ip adres gewijzigt

Don't Speak, Just Think

• SdR
Request op verplaatsing: Zie dat ik hem niet in t juiste draadje heb geplaatst.. excuus.

Don't Speak, Just Think

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Heb je al eens in het license overzicht van je terminal server licences gekeken..
Wellicht dat andere computers al een license hebben gekregen..

En wellicht dat je tijdelijke terminal client access licenses zijn verlopen. Als ik het goed heb, bestaan deze maar voor 90 dagen na installatie van je terminal server..

• SdR
nextware schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:14:
Heb je al eens in het license overzicht van je terminal server licences gekeken..
Wellicht dat andere computers al een license hebben gekregen..

En wellicht dat je tijdelijke terminal client access licenses zijn verlopen. Als ik het goed heb, bestaan deze maar voor 90 dagen na installatie van je terminal server..
Heb inderdaad reeds in mijn Terminal License manager gekeken. Temporary Licenses zijn inderdaad verlopen en dze worden ook automatisch verwijderd. Maar om de een of andere reden gaat dit bij dzee laptop gewoon niet goed.

Don't Speak, Just Think

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47
Normaal gesproken kon je met Win XP Pro gewoon inloggen op een Windows 2000 Terminal Server. Dan had Windows XP pro automatisch een ingebouwde call voor zichzelf. Echter is dat voor een Win 2k3 terminal server niet van toepassing..

Zie je in je terminal server licensing nog wel openstaande CAL's, die dus nog niet zijn toegewezen ?

Wellicht een tip:

Als je nu bijvoorbeeld CAL's hebt ( dus geen tijdelijke ), die door PC's in beslag zijn genomen die niet meer in je netwerk aanwezig zijn of nooit meer op de terminal server zullen inloggen, kun je het Microsoft Clearinghouse bellen om deze CAL's vrij te laten geven. Het telefoonnummer weet ik echter niet, staat ergens op de MS website..

[minder legale modus]:
Als je je Terminal Server in User mode zet, telt hij de CAL's niet en zal het waarschijnlijk wel werken.. Dit is echter niet geheel legaal.. Als een mod dit leest en besluit dat het niet toegestaan is, mag de mod dit stukje verwijderen...
[/minder legale modus]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

nextware schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:20:
[minder legale modus]:
Als je je Terminal Server in User mode zet, telt hij de CAL's niet en zal het waarschijnlijk wel werken.. Dit is echter niet geheel legaal.. Als een mod dit leest en besluit dat het niet toegestaan is, mag de mod dit stukje verwijderen...
[/minder legale modus]
Die optie is er juist omdat MS het vertrouwen heeft dat mensen hun licenties goed op orde hebben. Op het moment dat jij genoeg CALs bezit om het gebruik te dekken maakt het in principe niet uit welke mode je aan zet, het blijft legaal :)

Lees overigens wel even dit stukje beleid ;)

Professionele website nodig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is de server meer dan 90 dagen in gebruik? Dan kan je de tempcals shaken en moet je met echte cals gaan werken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1