Toon posts:

[ASP.NET] Parameter/property zetten/opvragen VOOR page_init

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de juiste manier om na een postback een property of parameter waarde terug te vragen, zonder gebruik te maken van de Viewstate.

Even het 1 en ander verduidelijken: ik wil wanneer een pagina geladen is een postback doen, en een parameter meegeven die ik na de postback in Page.OnInit kan gebruiken. Via de viewstate is dit niet mogelijk, die is nog niet ingeladen bij Page.OnInit.

Ik kan wel wat vieze manieren verzinnen met behulp van Request.Params (parameter in een hidden form field neerzetten of iets dergelijks), maar geen lekker werkende manier.

Iemand ideeen? Of denk ik te lastig...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom wil je hem in de Init al weten? :) Eventueel kan je CreateChildControls overriden; ik geloof dat daar de viewstate wel beschikbaar is :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

global variables in global.asax?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan iets met Session, Cache of Application doen. Die zijn volgens mij al wel beschikbaar. Ik weet niet precies waarvan je de property wil zetten, maar je kan het natuurlijk ook in een hidden field of in een QueryString doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”