Toon posts:

MSI K8 Neo BIOS kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik veranderde gister iets in het cell menu (overclock menu van msi moederborden). Toen hij opnieuw opstarten gaf hij aan dat er een probleem was met de bios. Daar heb ik al vaker last van gehad, normaal loste ik dat op door de bios er opnieuw in te flashen. Maar dat lukte deze keer niet, hij hing tijdens het opstarten van het update programma.

Toen dacht ik dan resetten we de bios eerst maar, kijken of dat werkt. Ik haalde de bios batterij eruit (stroom eraf natuurlijk) en deed hem weer terug. Starte op, stuurt de computer de monitoren niet meer aan. Het was toen al laat en ik had het wel even gezien. Dus ik kwam vanochtend beneden blijkt dat ik met men slaperige hoofd de bios batterij er verkeert om in heb gestopt, ja nogal stom ja.

Ik heb om te testen wat er aan de hand is precies al het volgende geprobeert:
Met het D-bracket van msi, dat geeft doormiddel van ledjes aan hoever je in de opstart procedure bent. Die geeft 4 keer rood (eerste status) dat zou betekenen dat de processor kapot of niet goed bevestigd is.

En de speaker van de computer geeft ook geen geluid, ik weet niet of dat wel zou moeten als er geen bios meer is.

Ik heb ook het volgende gebrobeert:

BIOS flash failed during BIOS update
Try BIOS recovery for AMI or Award BIOS
Award BIOS recovery procedure
• Make a bootable floppy disk
• Copy the Award flash utility files & bios file to the bootable floppy diskette
• Open Notepad and put the following command line e.g. awdfl826B w6777NMS.140 than save to the floppy drive and name as Autoexec.bat
• Restart system with the floppy diskette that contains the Award utility & bios file (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Maar de computer komt niet eens toe aan het lezen van de floppy.

Mijn vraag is dus, weet iemand wat je kunt slopen met een bios batterij die je erverkeert om instopt. Kan het echt dat de processor kapot is of is alleen de bios leeg en doe ik iets fout met het terug zetten mischien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:59:
Mijn vraag is dus, weet iemand wat je kunt slopen met een bios batterij die je erverkeert om instopt.
Dit mag niet gebeuren. In ieder geval heb ik dat nog nooit gezien. Jouw BIOS is gewoonweg misflasht. Wat je zou kunnen proberen is om de BIOS te hotflashen of met een EEPROM flasher opnieuw te flashen. Zie ook de FAQ van dit subforum: PMG FAQ - Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Kan het echt dat de processor kapot is of is alleen de bios leeg en doe ik iets fout met het terug zetten mischien.
Je zou kunnen proberen om de CPU opnieuw te plaatsen, maar het ligt eerder aan de mislukte BIOS flash, me dunkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus juist het probleem hij leest geen floppy's meer. Maar ik ga het toch nog maar een keer proberen. Kan de locale hardware boer dat eigenlijk, je bios opnieuw flashen of moet k hem dan echt naar de fabrikant opsturen of naar die ene website, (heb k ooit gezien dat ze dat daar voor je konden doen)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik suggereer ook niet om de BIOS opnieuw te flashen via een floppy ;) Jouw enige kansen zijn hotflashen of een EEPROM flasher (elektroboer, goedgesorteerde PC boer, flashbios.org).

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn bios staat Phoenix Bios, maar zover ik me kan herinneren stond er tijdens het opstarten altijd award bios. Al twijfel ik daar nu natuurlijk weer aan. Maar als ik deze site bekijk

Phoenix/Award bios

Mijn vriend heeft Bios type : Award Modular BIOS v6.0 volgens bios agent. Ik kan dus niet kijken wat mijn bios type is omdat ik niet kan opstarten. Op mijn bios staat:

phoenix bios
d686 bios

222718503
Mijn moederbord is dus een msi k8neo platinum rev. 1.0

Mijn vriend heeft een asus P4T-E moederbord en op zijn bios staat alleen maar asus.
Mischien dat iemand met een k8neo kan kijken wat de bios precies is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de msi site algevonden dat ik een "Award® BIOS" heb, moet het hot-swappen dan lukken? Ook al heeft mijn vriend een intel bord/chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: chipset maakt geen zak uit voor hot-swappen, maar sommige mobomerken hebben beveiligingen waardoor ze niet geschikt zijn (Asus en Supermicro voorop)
Mijn vraag is dus beantwoord chipset maakt niet uit maar Asus ondersteunt dus zeker geen hot-swappen.
Mijn vriend heeft een asus P4T-E, iemand ervaring?

Is er niet toevallig iemand in de omgeving Veghel die een k8neo heeft en mij wil helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 12:55 ]

Verwijderd

lees de link door die balusC heeft gepost
Pagina: 1