Toon posts:

[PHP/MySQL] Aanmeld formulier/postcode search

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

voor een website heb ik een aanmeld formulier gemaakt. Hier kan de klant zijn gegevens invullen om zich zo aan te melden.(registreren voor die site)

Om het voor de klant makkelijk te maken willen we de functie, dat wanneer de klant zijn postocde invoert, hij de gegevens krijgt die bij die postocode horen.

Nou maak ik in een formulier twee velden: cijfers en letters, met een knop submit.

Wanneer de klant bijv. 1234 AB invoert en op submit druk, dan moet die postcode gepost worden in de db om vervolgens de bijbehorende gegevens op te halen en terug te posten in de pagina. (het gaat om bedrijven dus er kunnen niet meerdere kantoren op dezelfde postcode zitten(makelaarkantoren))

Hoe kan ik dit het beste realiseren in een query of js?? en hoe..?

Verwijderd

"SELECT * FROM `table` WHERE `postcode` = ". $_POST['postcode']

ennuH...zeker op bedrijventerreinen hebben bedrijven vaak dezelfde postcode toch??...dus als je echt iets unieks wilt hebben zal je denk ik ook een huisnummer erbij moeten geven...

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je kan gewoon de hele pagina posten en dan de gegevens ophalen uit de db en deze printen in je formuliertje. Waat je ook zou kunnen doen is gaan werken met xmlhttprequest. Dan hoef je niet de hele pagina te verversen maar kan je die gegevens op de achtergrond laten ophalen door een javascriptje en ze in de invoervelden zetten. Ik vond de volgende tutorial wel handig: http://developer.apple.co...ebcontent/xmlhttpreq.html

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
OK....een voorbeeld:

SELECT * FROM 'nvm' WHERE '4521 HH' = ".$_POST ['4521 HH']

Dan doet ie de ingegeven postcode in de database posten. Hoe kan ik dan vervolgens de complete gegevens bij de postcode terug posten in de formulier?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:10:
OK....een voorbeeld:

Wat is precies je ervaring met databases en php??... wat je wil is vrij simpel, en ook vrij simpel ergens te vinden, daar hoef je helemaal niet zoveel moeite voor te doen...

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:10:
OK....een voorbeeld:

Dan doet ie de ingegeven postcode in de database posten. Hoe kan ik dan vervolgens de complete gegevens bij de postcode terug posten in de formulier?
Definieer "complete gegevens" eens, en waar kunnen we die vinden?
Staan die ook in dezelfde tabel? Als dat zo is kun je via een simpele querie zoals je diezelf hierboven neerzet de bijbehorende gegevens opvragen en deze weer weergeven.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zoals het topic er nu voor staat lijkt het er op dat je graag de code op een presenteer blaadje krijgt. Als je wat code geeft van wat je nu al hebt en wat er precies niet lukt zouden we je gerichter kunnen helpen.

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal geen ervaring ermee...Voor school heb ik weleens met databases en mysql gewerkt. Maar zoals nu voor een bedrijf tja...nooit websites gebouwd, niks...En nu wel...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit schiet niet echt op. Er is geen duidelijke probleemstelling. Er wordt geen relevante sourcecode gegeven. De query die wel gegeven wordt getuigd niet echt van kennis van databases en programmeren.

Aangezien dit in een bedrijfs omgeving is lijkt het me handiger dat je hier iemand anders op zet, en zelf eerst eens een paar tutorials gaat volgen. Het is niet de bedoeling dat er hier ene bij het handje neem topic komt waarin alles compleet voorgekauwd zal moeten worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.