Toon posts:

Overclocken gevolgen voor vidcard ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik vraag me af of het overclocken van je CPU gevolgen kan hebben voor je videokaart. Als je de FSB omhoog gooit gaan je PCI en AGP slot automatisch ook op hogere snelheden draaien.
Ik heb een PIII 550/100 @ 733/133 maar hoger ga ik FF niet, want ik weet niet of mijn matrox G400-tje dat aan kan. Maar misschien heeft het er ook wel geen reet mee te maken.

Verwijderd

Hangt geheel van je chipset af .. je mobo dus. Sommige BX borden doen al raar op 133..

VIA apollo etc.. en 8XX intel kunnen veel hoger .. Het beste kan je toch een g-force hebben die kunnen beter tegen een hoge AGP bus..

Volgens mij staat erbij een www.tomshardware.com
een lijst met video kaarten die 133 certified zijn op een bx..

Verwijderd

Ik denk dat 133mhz voldoende is, of je moet je Matroxje beter gaan koelen, misschien dat je dan verder kunt gaan, maar ik zou bij 133 stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben ook dik tevreden zo. Het draait allemaal perfect, dus ik heb niks te klagen :)

thanx

P.S als iemand de directe link naar de 133 Mhz certified videokaarten weet post em ff plz

Verwijderd

Dit bedoel ik dus.. Het gaat hier over BX mobos op 133. En de videokaarten die het trekken.. Of nie *D

http://www.tomshardware.com/graphic/00q1/000321/index.html

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

hehe,

gisteren heb ik hier uren naar lopen zoeken en bnu krijg je zo,n lijstje uit de hemel aangereikt .

thanks man

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op dinsdag 09 januari 2001 02:45 schreef punkaarz het volgende:
Ja, ik ben ook dik tevreden zo. Het draait allemaal perfect, dus ik heb niks te klagen :)

thanx

P.S als iemand de directe link naar de 133 Mhz certified videokaarten weet post em ff plz
Wat voor memory gebruik jij ?
"normaal" OEM 133 of wat duurder geheugen ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon cheapo geheugen 128 MB PC133 van het "merk" SAT ofzo.

bedankt voor het posten van de link ;)
Pagina: 1