Toon posts:

[XP] Bad pool header/page faults bij opstarten/afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik last van blauwe schermen met de melding 'bad_pool_header' of page fault in non page area'. Dit gebeurt vooral bij het opstarten en afsluiten van windows en een enkel keertje ook tijdens het gamen. Ik heb wat tests gedraait om mijn hardware te controleren, maar daar kwam niks uit.

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 11:35
Heb je al bij de FAQ gekeken.

Bij mij lag het iig aan brak werkgeheugen

www.memtest86.com is eee proggie de downe om je geheugen te testen

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MemTest86 nu gedownload en hij draait al een poosje. Er zijn nog geen fouten gevonden. Zou heb misschien ook aan het wisselbestand kunnen liggen. Volgens andere hardware tests mankeerde er niets aan mn hd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al in Windows XP en 2000 BSOD guide, Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en Windows Operating Systems - FAQ *oud* kunnen vinden?

Hier op GoT doen we altijd zelf even wat vooronderzoek als we een topic starten. Wat heb je al gezocht, gevonden, en geprobeerd?

Ik ga er even van uit dat je XP draait, daarom zet ik dat overeenkomstig met de regels beschreven in Windows Operating Systems - Policy vooraan in de topictitel. Let je daar in het vervolg even op? Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) oven door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd winXP als OS. Verder heb ik een AMD Athlon XP 3000+en een epox moederbord met KT400A chipset (geloof ik).
Verder heb ik een aantal tests gedraaid zoals memtest86 zoals mij hier werd aangeraden. Deze test heeft geen errors opgeleverd. Andere tests met 3dMark, HD health en een cpu tester draaiden foutloos. Daarom denk ik zelf dat het probleem met windows te maken heeft en kom ik naar dit forum. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:21

Reptile209

- gers -

Probeer eens om alle hardware behalve mobo, harddisk en video los te koppelen en dan eens kijken of de fout nog steeds voorkomt. Misschien dat één van je insteekkaarten brak is/wordt.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Na ergens gelezen te hebben dat iemand met een vergelijkbaar probleem systeemherstel had uitgevoerd met een herstelpunt van voor de eerste foutmelding heb ik dat ook maar gedaan. Sinds zaterdagochtend heb ik het probleem niet meer gehad, dus ik :) denk dat het probleem verholpen is :)
Toch bedankt voor jullie tips
Pagina: 1