Toon posts:

[2000] High preformance tweaks voor een file/app server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou echt registry keys en instellingen om een file server zo goed mogelijk te laten functioneren.

Het zou gaan om een file server met de specs
CPU: PIII 933
RAM: 1024
HDD: 3x scsi 18 gb in raid 5

deze server moet lichte applicatie's gaan draaien en voornamlijke gaan dienen als file server hoe kan ik de performance van deze file server zo goed mogelijk maken.

zowiezo heb ik al de vie aangepast zodat die geen"onzin"plaatjes aan de zijkant laat en de view op list gezet.

op google/GoT vind ik hier niks over dat mijn vraag kan beantwoorden.

// edit

verkeerd gedeelte 8)7

geliefde verplaatsen naar WOS

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 10:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit, een engelse titel is niet zo handig. En inderdaad SA -> WOS.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre het verstandig is om op een productieserver te gaan "spelen" met tweaks in je register, als je tips krijgt: bevestig eerst zelf wat het doet :Y)

Je gaat het ook gebruiken als applicatieserver -> dan zou ik me concentreren op (de eigenschappen van) de applicaties (bijvoorbeeld zal bij een beetje serverapp. een GB extra geheugen al veel schelen).

Verder: waar liggen de bottlenecks bij de rol van file en/of appserver?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als de server ook een DomainController is zou ik smb signing en het digitaal signeren van secure channels uitzetten.

scheelt aardig in de performance namelijk, tevens kan je dan ook de schrijfcache aanzetten (=risky op een DC)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
server is geen domein controller daar hebben we andere voor dit word ALLEEN apllicatie en file server.
Er is geen bottleneck maar ik vroeg me af of er door bepalde instellignen cw registry hacks de server misschien nog iets sneller werd.

uprade van ram is een optie wel is het viruale geheugen vast gezet op 2 gb,
idd overleggen om 1 128 mb module te vervangen voor een 1 gb module :)

• Zwelgje
bij de eigenschappen van file/printsharing kan je een aantal opties kiezen (optimize as: application server, fileserver, maximize memory use, minimize.. etc.etc

verder optimaliseerd de ip stack van windows 200x zich in principe vanzelf. wat je nog wel zou kunnen doen is op ntfs het 'disable last access time' uitzetten, scheelt ook weer

Verwijderd

Mwja... Ik zou zeggen, voor het configureren van een fileserver, sla de boeken er eens op na.
Er zijn vast wel " How to's" te vinden..

Wat is overigens de load van de server? Een fileserver doet opzich niet eens zoveel.

En dat je op google niet zoveel vind lijkt me erg raar:

http://www.google.nl/sear...server+windows+2000&meta=

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 11:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is er precies traag dan? Je zegt wel dat je het gewoon 'sneller' wil krijgen, maar in het wilde weg gaan optimaliseren levert niet zelden een slechter resultaat op op een ander gebied namelijk :)

Heel vaak is 'tweaken' van een systeem enkel het anders verdelen van bepaalde resources (cpu, memory, warmte gebruik e.d.) daar naar waar het het meest nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:06:
Mwja... Ik zou zeggen, voor het configureren van een fileserver, sla de boeken er eens op na.
Er zijn vast wel " How to's" te vinden..

Wat is overigens de load van de server? Een fileserver doet opzich niet eens zoveel.

En dat je op google niet zoveel vind lijkt me erg raar:

http://www.google.nl/sear...server+windows+2000&meta=
de load valt heel erg mee,
maar ik vroeg me gewoon af , of er niet bepaalde "regels" zijn om een file server beter te laten functioneren

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beter ten opzichte van wat?

[google=Optimizing windows 2000 filesharing] moet al het een en ander opleveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Als je geen bottleneck hebt moet je niet gaan tweaken en zeker niet in de registry van een server. Of je moet al die veranderingen die je doet goed documenteren (documenwattie???) anders ben je over een maand de instelling alweer vergeten en kan je nog grotere problemen krijgen met een server vol in productie :+

• Zwelgje
even een kick (mischien dat de topicstarter er indirect iets aan heeft)

MS heeft voor 2003 servers dit: http://www.microsoft.com/...85da075a73&displaylang=en tooltje uitgebracht..

erg handig en gratis, dat analyseerd de bottlenecks op je server (mocht je ze hebben) en laat die mooi zien :)

Pagina: 1