Nvidia FX5600 kapot? of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 18:00
Ik heb iets niet zo slim gedaan!@#@#@
Ik was mijn pc stof vrij aan het maken, heb de processor verwijderd en weer teruggezet en toen waren er een aantal pennetjes krom. (pc nog niet aangezet) Pennetjes weer rechtgebogen, processor er weer ingezet en pc aangezet.
Alles werkte, maar............. ik had zeer vreemd beeld. Monitor en Grafischekaart werden niet herkend. Ik heb een Nvidia FX5600, nieuwe driver geen resultaat. Dus wat doe ik, ik stop er mijn oude Nvidia FX5200 in en alles werkt gewoon, monitor wordt herkend en kaart wordt herkend.
Dus de Nvidia FX5600 maar in een oude PC (pentium III 500) geprobeerd en daar werkt ie wel!????
Mijn eigen pc is een pentium IV 2,8 en alles werkt behalve als ik de FX5600 er in stop, deze pc draait op XP pro. De oude pc, waar dus de FX5600 het wel in doet is een pentium III en draait op WIN98. Wie weet raad? De pc dooet het dus met de FX5600 maar dan met 16 kleuren en een bagger resolutie.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt erop dat Windows wat drivers in de soep gooit. Alle drivers verwijderen van je computer en opnieuw proberen. Chipset- en videodrivers dus. Download even de nieuwste.

Backuppen van belangrijke data en windows opnieuw installeren kan ook een drastische oplossing zijn. :)

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 25-03-2005 12:24 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• chippie777
Nieuwste drivers al geinstalleerd, hij vindt die kaart gewoon niet.
Wel kan je in apparaatbeheer zien dat er iets niet goed is, er staat zo'n geel verkeersbord met uitroepteken voor de grafischekaart. Als foutcode geeft hij dat er niet genoeg bronnen beschikbaar zijn code 12????

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aha op die foutcode kun je even zoeken, bijvoorbeeld: Onvoldoende bronnen 'Gameport' code 12

• chippie777
Noork schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:44:
Aha op die foutcode kun je even zoeken, bijvoorbeeld: Onvoldoende bronnen 'Gameport' code 12
Tja maar daar word ik niet veel wijzer van, ik heb de kaart er al verschillende keren uitgehaald en weer in gestopt maar geen resultaat. En het vreemde is het heeft het gewoon 2 jaar prima gedaan, en ik heb softwarematig niets veranderd..(alleen maar die stomme fout van de gebogen pinnetjes)

• chippie777
Ik zit er zelf nog eens over na te denken, zou het iets in het BIOS kunnen zijn? Maar wat dan? Immers op de pentium III werkt ie gewoon normaal. Is er een speciale instelling voor AGP in het BIOS? Ik zie er wel van alles staan maar ben daar niet zo in thuis.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je geprobeerd om even handmatig de bronnen toe te wijzen?

• chippie777
Noork schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:01:
Heb je geprobeerd om even handmatig de bronnen toe te wijzen?
Dat is dus het vervelende, dat lukt niet, alles is licht grijs als ik die kaart er in heb zitten. Ik kan dan bij die kaart geen bronnen aan- of uitzetten. DIt is n.l. wel de suggestie die windows geeft bij dit soort problemen alleen kan ik het niet uivoeren.

• chippie777
Prutz0r schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:20:

Backuppen van belangrijke data en windows opnieuw installeren kan ook een drastische oplossing zijn. :)
Dat is misschien een optie, maar of ik daar vrolijk van wordt :(
Ik heb niets met software veranderd voordat het probleem zich voordeed de kans lijkt mij klein dat dat helpt, maar ja het blijft windows :(
Misschien moet het maar een keer gebeuren, maar je vergeet altijd wel wat te backuppen 8)7

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Start anders een keertje vanaf een Knoppix cd. Die zou de FX5600 in een SVGA (of XGA) resolutie moeten aansturen. Als dat ook mis gaat, dan kun je ervan uitgaan dat het een firmware/hardware probleem is (ongeveer 0,1% kans, schat ik ;) ). Als de boel dan wel werkt, dan zou ik toch een frisse WinXP install overwegen. Ben je gegarandeerd van het gelazer af.

Overigens blijft het vreemd dat je na het schoonmaken van je pc ineens je halve Windows in de soep hebt. Ik kan het iig niet verklaren aan de hand van de informatie die je hebt gegeven...

• chippie777
koraks schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:59:
<KNIP>

Overigens blijft het vreemd dat je na het schoonmaken van je pc ineens je halve Windows in de soep hebt. Ik kan het iig niet verklaren aan de hand van de informatie die je hebt gegeven...
Nou niet het hele windows loopt in de soep, ik heb alleen nog maar 16 kleuren en een bagger resolutie en hij herkent geen grafischekaart meer en ook geen monitor.

Ik ben inmiddels wel weer een ervaring rijker. Op de pentium III pc waar ik de 5600 in heb gedaan leek alles te werken, echter als ik daar een simpel kinderspelletje op draai krijg ik zwart beeld en kan ik niets meer. Dit zou toeval kunnen zijn, maar ik denk toch dat heel misschien die kaart echt stuk is. Morgen weer de 5200 in de pentium III doen kijken of die wel gewoon werkt als dan alles daar gewoon werkt is denk ik de 5600 echt stuk.

• chippie777
koraks schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:59:
Start anders een keertje vanaf een Knoppix cd. Die zou de FX5600 in een SVGA (of XGA) resolutie moeten aansturen. Als dat ook mis gaat, dan kun je ervan uitgaan dat het een firmware/hardware probleem is (ongeveer 0,1% kans, schat ik ;) ). Als de boel dan wel werkt, dan zou ik toch een frisse WinXP install overwegen. Ben je gegarandeerd van het gelazer af.

<KNIP>...
Ga ik doen, ff een knoppix cd scoren of ergens downloaden(?)

• chippie777
chippie777 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:55:
[...]

<KNIP> Op de pentium III pc waar ik de 5600 in heb gedaan leek alles te werken, echter als ik daar een simpel kinderspelletje op draai krijg ik zwart beeld en kan ik niets meer. Dit zou toeval kunnen zijn, maar ik denk toch dat heel misschien die kaart echt stuk is. Morgen weer de 5200 in de pentium III doen kijken of die wel gewoon werkt als dan alles daar gewoon werkt is denk ik de 5600 echt stuk.
Ik heb vandaag de 5200 in de pentium III gedaan en alles werkt daar dan prima, ook de spelletjes die het met de 5600 niet doen. Ik denk toch echt dat die 5600 overleden is.
Trouwens ik zeg steeds 5200 maar het is een Geforce 2 mx400 met 64 SDram, wat anders dus dan de 5200. Maar dat maakt voor het probleem verder niets uit. De computer doet het prima met deze kaart en dus niet met de 5600.
Ik ga dat knoppix idee ook nog uitvoeren, inmiddels knoppix gedownload maar nog niet op cd gezet. Even in verdiepen.

• chippie777
Ik heb maar een andere videokaart gekocht (nvidia 5700) Deze werkt perfect, ik denk echt dat de 5900 kaart gewoon stuk was want ook in 2 andere pc's werkte hij niet goed, dat merkte ik eigenlijk pas als ik hem goed belaste, foto's spelletjes e.d. Gewone applicaties werkte wel.

Moderator, sorry, ik zal het in vervolg doen. Persoonlijk vind ik het niet zo prettig lezen, al die berichten met een "edit" maar als het algemene regels zijn pas ik mijzelf aan.

[ Voor 27% gewijzigd door chippie777 op 28-04-2005 19:49 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop ipv meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)
Pagina: 1