Toon posts:

Is Kpn Adsl hardware aan het vervangen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers,

Was vanmorgen even in mijn adsl modem aan het neuzen alwaar ik even de status van mijn verbinding aan het bekijken was, ik maak gebruik van Kpn Adsl ( Annex B ) en deed de volgende ontdekking ;

Stukje log van 16-02-2005 ;

Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: ETSI (Alcatel proprietary)
ETSI Issue/rev: 2/0 2/0
Vendor ID: 0x0022 0x0022

Stukje log van 25-03-2005 ;

Modem Status: Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode: AnnexB (Deutsche Telekom U-r2)
ITU STD NUM: 0x01 0x01
Vendor ID: 'ALCB' 'ALCB'
Vendor Specific: 0x0000 0x0000
Vendor Country: 0x00 0x0F

Is hier een verklaring voor dat de dslam status van : ETSI (Alcatel proprietary) naar : AnnexB (Deutsche Telekom U-r2) is gegaan, lijkt op nieuwe hardware in de centrale ??? :?

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat is inderdaad wel apart, al zou ik niet weten waar dat aan kan liggen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De vendor is overigens onveranderd, dus het kan ook gewoon een firmwareflash of een andere config zijn. Ik gok op dat laatste. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat voor ADSL modem heb je als ik vragen mag? Type Merk etc. Een Cisco 836 toevallig?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR
Wat voor ADSL modem heb je als ik vragen mag? Type Merk etc. Een Cisco 836 toevallig?
Ja klopt is een Cisco 836

Heb nog ff gegoogeld kwam dit tegen op de Cisco site :

This router meets Germany's Deutsche Telekom U-R2 specification for ADSL operation over copper loops running ISDN in the base band (lower frequencies). This is a superset of the G.992.1 Annex B standard, which allows for greater cross-vendor interoperability.

Het zou kunnen dat ze e.e.a. uitproberen om overspraak in de kabel te ondervangen (druk kabeltje)
het vreemde is dat mijn upstream nu 1024 (kbps) is was 992 en de downstream blijft steken op 6560 was voorheen idem ???

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt toch op een Dslam hardware upgrade ?
Volgens het onderstaande lijstje van Cisco ondersteund Alcatel geen U-r2 ;

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ets/dslam/dslam.jpg

Blijft voor mij erg vreemd en gissen ( misschien hardware upgrade vooruitlopend op Adsl2+ ) 8)7

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Kan je je modem niet forceren om andere standaard te gebruiken weer? Misschien staat alles op 'automatisch' en is hij om een reden naar andere standaard gesprongen bij een dipje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1