Toon posts:

speedtouch usb, verbinding valt weg *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sinds de snelheidsverhoging van Planet Internet. van 1,1 mbps naar 1,6 mbps heb ik problemen met mijn internet verbinding. Eerst vloog die er gewoon uit wanneer die er zin in had, en als ik dan opnieuw verbinding wou maken, gaf die de melding Het apparaat is reeds in gebruik of niet correct geconfigureerd. Een tijdje terug, nadat die hem al een paar weken eruit gooide deed die dan ineens niet meer, maar toen stopte die ermee als ik BENEDEN gebeld werd (de splitter ligt boven bij de telefoon daar) als ik boven gebeld werd, waar de splitter dus ligt, deed die het gewoon nog.

Sinds een paar dagen gooit die hem weer willekeurig eruit.

gegevens:

Speedtouch USB Modem
1,6 MBPS
beneden een chicago nog iets telefoon ofzo van kpn
en boven een oud baksel.

hoop dat jullie me kunnen helpen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
splitter hoort te zitten waar het signaal het huis binnen komt, nog VOOR je telefoon, dus niet je telefoon boven, maar ALLE telefoons.. helemaal in het begin dus

staat ook in het boekje :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft het wel altijd gedaan, verder nog nooit problemen ermee gehad.

• Zwelgje
totdat je hogere snelheiden krijgt en dus kwaliteit ineens belangrijk is

bottem line> je hebt je spul niet goed aangesloten, dus kwa support zit je dan sowieso verkeerd. eerst goed aansluiten dan kijken we verder

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad is een goede infrastructuur wel enigsinds van belang :) Evenwel is dit niets voor SA; maar meer iets voor NT; dus verplaats ik je topic daar even naartoe :) Kun je in het vervolg een iets betere topictitel bedenken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
is goed. ik zal het proberen uit te leggen. wij gebruiken 2 telefoon's. wij hebben bij ons beneden EN boven een telefoonaansluiting. hij zit hier rechstreeks boven op de telefoonaansluiting zitten. of je hem nouw boven op beneden op de telefoonaansluiting heb zitten, maakt dat uit. dat zijn de enige die we hebben. :)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Hij moet nog voor de splitsing tussen die twee telefoons.

Burp

Verwijderd

Topicstarter
enig idee waar ik die kan vinden? want het zijn allebei gewoon telefoonaansluitingen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vaak zit de hoofdaansluiting van je telefoon bij de meterkast.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:18:
enig idee waar ik die kan vinden? want het zijn allebei gewoon telefoonaansluitingen
Ergens in huis, en verder weten wij ook niets. We hebben geen glazen bol om het even op te zoeken in je huis. Dus mischien is het een idee om dat zelf uit te zoeken?

Normaal komt hij binnen bij de deur, of in de meterkast / voorkamer. Er zit dan een IS-RA bij, met zeer waarschijnlijk maar 1 dikader (mischien zelfs 2, dan heb je orange/wit ook aan het begin wat uit de grond komt). Je knipt dan die draad door de midden, en steekt je splitter er tussen, dan kan je weer gewoon bellen. Daarna zet je je modem binnen een kabellengte van maximaal 4 meter vanaf je splitter. Het mag meer zijn, maar de kans op storing/uitval is dan natuurlijk weer meer.

Btw, een dikader is een aansluiting op je IS-RA, blauw-rood is dikader 1 in een huis, orange-wit is de 2e. In bedrijven heb je soms een IS-RA's met wel 20 (of een 10 voud daarvan) dikaders.
De splitter moet rood-blauw hebben via een RJ11 connector op de middelste 2 pinnetjes, welke links/rechts zit dat doet er niet zo veel toe.

Op mijn werk heb ik vanaf de splitter naar het modem/router een kabel gehad van ongeveer 30 meter, zonder probleem. Maar dat is dan wel met SFTP kabel in een speciale kabelgoot zodat er ook geen storing bij kan komen, dus dat kan je thuis beter niet proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus dan moet ik vanaf me meterkast, een usbkabel naar me pc-kamer laten lopen, die 1 verdieping hoger en aan de andere kant van t huis ligt

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:49:
dus dan moet ik vanaf me meterkast, een usbkabel naar me pc-kamer laten lopen, die 1 verdieping hoger en aan de andere kant van t huis ligt
Kleine kans dat USB dat trekt, of je moet wel heel klein wonen.....

Dat wordt ethernetmodem en dan UTP of draadloos gok ik....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Nee, vanaf je meterkast laat je een soort telefoonlijn lopen naar je usbmodem. Dat heb ik ook gewoon gedaan met planet vroegah. Dat werkt gewoon.
Maar hoe meer meters kabel, hoe meer kans op storing. Maar de praktijk wijst het uit ;) gewoon proberen... het zal iig beter werken dan dat de splitter tussen 2 telefoons in zit.

Mijn pa had het ook op z'n werk. Zodra de telefoon ging en er werd gebeld sloeg z'n verbinding er even uit tot het gesprek over was. Toen controleerde ik later hoe hij alles had aangesloten, en hij had van een nieuwe telefoon gewoon de stekker op de stekker van de splitter gedrukt, no wonder dat ie eruit sloeg 8)7

edit: het is volgens mij een gewone telefoonkabel die tussen je splitter en modem in kan. Dat heb ik ook gebruikt bij m'n vader thuis. Werkt perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door FireArrow op 25-03-2005 11:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit
Zie genoemde info, graag volgende keer een betere topictitel.
Overigens staat dergelijke info (+plaats van splitter etc.) toch echt in de DHZ handleiding van je ADSL pakket.
Je splitter ergens in de woonkamer neerplempen is vragen om problemen ;)

Move NT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
waarom doet die het dan al 4 jaar??? helemaal goed?? het is sinds snelheidsverhoging van kpn. 1 maand nu dus, maar hij doet het verder al zo'n 4 jaar goed. nog nooit problemen gehad

• Zwelgje
dat proberen we je duidelijk te maken... een snellere verbinding vereist een stabielere infrastructuur!

hetzelfde geld als je te ver van de wijkcentrale zit, dan haal je bv ook je 8mbit niet omdat de lijn te lang is.. bij jouw is dat dus ook zo... 1mbit werkte prima, maar nu je 1.6hebt werkt het niet goed meer

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had thuis geen ISRA punt en een hele tijd mijn splitter direct op de telefoonaansluiting gezet (boven), hoeft niet altijd een probleem te zijn maar zodra je gebeld wordt en er neergelegd wordt krijg je zoveel inteferentie op je ADSL signaal dat op zeker je lijn tijdelijk disconnect, daarnaast krijg je ook storing op je spraak van de telefoon. Hoe sneller de verbinding hoe groter de kans op storing... het signaal wordt namelijk zwakker.

Als jij ook geen ISRA punt hebt net als ik, gewoon de benedenaansluiting uit de muur of wat dan ook trekken, dan zal je zien dat de kabel vandaar uit ook naar boven loopt en dus heb je het begin te pakken... je kan dat natuurlijk even testen. Splitter daar tussen doen en lijn weer aansluiten op de splitter, telefoonlijn naar je modem (geen lange USB dus gebruiken dat werkt absoluut niet).

Verwijderd

Topicstarter
ik ga is wat proberen denk ik... ff me vader overtuigen... die wil het namelijk nog steeds niet geloven 8)7 iig bedankt!

Verwijderd

laat hem maar naar planet bellen leg ik hem wel uit dat men hier toch echt gelijk heeft

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:25:
ik ga is wat proberen denk ik... ff me vader overtuigen... die wil het namelijk nog steeds niet geloven 8)7 iig bedankt!
Wat gelooft die niet dan :?

Ik bedoel feit is dat ADSL signaal niet gelijk is aan Voice signaal... dat moet gescheiden worden bij het begin dus, waar de lijn binnenkomt... anders kunnen voice signalen het xDSL signaal storen en omgekeerd xDSL het voice signaal storen

Feit is: hoe sneller de verbinding, hoe gevoeliger voor storingen door inteferentie van die signalen, slechte bekabeling en andere slechte hardware.

Verwijderd

splitter altijd in de meterkast . !

is de kabel naar je pc niet toevallig 4-aderig

dan kun je er 2 voor telefonie gebruiken en 2 voor adsl.

of kun je de telefoonlijn niet vervangen (doortrekken) door een 4 of 8 aderige ?
Pagina: 1