Radeon 9600XT + 700 PCI combo - 9600 wil niet?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik heb pas een Sapphire Radeon 7000 PCI gekocht als 2de kaartje om mijn derde beeldscherm aan te kunnen sturen. (voordat jullie het vragen: Ik ben Flight Simulator-freak. :P) Nu prik ik het kaartje doodleuk in een vrij PCI slotje, geeft gewoon beeld, maar nou houdt mijn 9600XT er ineens mee op... :S

Even mijn specs:

Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP2600+ @ 2300MHz
Corsair Value Select DDR400 2x 256MB kit

Asus A9600XT ViVo 128MB DDR AGP8x (Primaire videoplank)
Sapphire Radeon 7000 PCI (Secundaire plank)

Technisat SkyStar2 DVB-S PCI (ligt er even uit voor test)

Buncho harddisks en een DVD burner, maar ik denk dat dat voor een VGA probleem niet zo heel belangrijk zal zijn.

Als ik de 7000 insteek in welk PCI slot dan ook, krijg ik in Device Manager (Win2K bij mijn 9600XT ineens de melding 'this device cannot start'. Weinig extra info, gewoon "hij doet uit niet". Al gepobeerd om de Catalyst drivers tot de laatste release te updaten, de PCI kaart te verhuizen naar een ander gleufje (tot 3 verschillende aan toe), Primary VGA BIOS te wijzigen, werkte allemaal totaal niet.
Ik vermoed dat ze elkaar IRQ-wise een beetje zitten te klieren, maar ik kan nergens in mijn BIOS een IRQ aan een bepaald slot toewijzen. Ze zitten nu allebei op IRQ19.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb al gegoogled en gezocht op de site van Sapphire, en de GoT search al een beetje mishandeld.
Anders is het jammer maar helaas en moet het kaartje terug naar de winkel... :S

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
* Stoney3K schopt maar even

Ik wil heel graag een advies van iemand want anders moet ik het kaartje terugbrengen. En dat moet nou eenmaal binnen een bepaalde tijd. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud