Toon posts:

Routering klopt niet meer na verbinden met VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verbind naar een op linux draaiende VPN server via een PPTP verbinding. Deze verbinding heb ik gewoon in Internet Connect ingesteld. Het verbinden naar de VPN server gaat prima. Zodra ik verbonden ben met de VPN server krijgt deze verbinding het IP 192.168.100.x waarbij x door de dhcp server wordt geregeld, dit is verder niet van belang.

Tot nu toe dus nog niks raars.... echter kan ik geen gebruik meer maken van me normale LAN verbinding via AE of UTP, waardoor ik geen gebruik van het internet kan maken, omdat ik alleen nog maar bij die VPN server kan. De routerings informatie die klopt dus niet meer.

Heeft iemand ervaring met VPN connecties en/of het veranderen van je route tabel hiervoor?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Dit is normaal; zodra je PPTP opstart wordt je routering automatisch aangepast.

Je zal zelf de auto-routing uit moeten zetten (dat kan afair in 1 of andere plist) en vv bij ip-up een extra route moeten toevoegen via je VPN IP naar 192.168.100.0.

Ik heb het zelf ook gebruikt, zoek eens rond via http://www.google.com/sea...default%20route%20disable

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Goed punt, dat van die auto-routering... Had er niet eens aan gedacht dat je dit uit zou kunnen schakelen :)

Ik heb namelijk (nu nog) het zelfde probleem met mijn inbel verbinding en m'n LAN. Bel ik in om m'n mail op te halen, dan kan ik opeens m'n interne LAN niet meer aanspreken. Eigenlijk best slordig van Apple... Dat ze niet ff wat netter omgaan met de routering tabel.

Liege, liege, liegebeest!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Even verder gezocht...
http://www.macosxhints.co...p?story=20030906232648318 heeft redelijk wat info.

Het is trouwens default behavior voor alle PPTP daemons om een nieuwe, default, route in te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door chem op 25-03-2005 11:17 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, niet helemaal.

In de System preferences kun je de verschillende netwerkverbindingen, waaronder PPTP verbindingen, heen-en-weer schuffelen. Zet je ethernet bovenaan en de pptp onderaan en ethernet neemt de voorkeur boven pptp.

Als 't subnet op de pptp verbinding gelijk is aan je lokale netwerk weet ik niet wat er gebeurt, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Ik kan hier iig verbinden met vpns zonder dat er allerlei routes gereset worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:15:
Ehm, niet helemaal.

In de System preferences kun je de verschillende netwerkverbindingen, waaronder PPTP verbindingen, heen-en-weer schuffelen. Zet je ethernet bovenaan en de pptp onderaan en ethernet neemt de voorkeur boven pptp.

Als 't subnet op de pptp verbinding gelijk is aan je lokale netwerk weet ik niet wat er gebeurt, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Ik kan hier iig verbinden met vpns zonder dat er allerlei routes gereset worden.
Vreend, dit heeft hier totaal geen invloed op de verbindingen :( Er staat ook bij dat dit alleen gebruikt wordt voor de volgorde waarin gezocht wordt naar een verbinding als deze er nog niet is, maar wel naar gevraagd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:16:
Even verder gezocht...
http://www.macosxhints.co...p?story=20030906232648318 heeft redelijk wat info.

Het is trouwens default behavior voor alle PPTP daemons om een nieuwe, default, route in te stellen.
In dit voorbeeld gaan ze iets met een pppd bestand doen, echter kan ik dit bestand nergens vinden :s

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:33:
[...]

Vreend, dit heeft hier totaal geen invloed op de verbindingen :( Er staat ook bij dat dit alleen gebruikt wordt voor de volgorde waarin gezocht wordt naar een verbinding als deze er nog niet is, maar wel naar gevraagd wordt.
Hmm, 't heeft bij mij ook invloed op van welke interface de default route gebruikt wordt. Nu gebruik ik l2tp vpn's, dus mischien is 't voor pptp anders...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1