Snelheids beperking naar USA met kpn?

Pagina: 1
Acties:

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 17:24
Het klinkt misschien heel raar maar ik heb dit:

ADSL Comfort van Planet KPN 3200k/768k down/up.
Ik download met 330kb/s en upload met 80kb/s naar elk land in Europa en ook naar Canada omdat ik dat getest heb d.m.v. een FTP naar een webserver daar.
Nu komt het:

Ik heb een webhost in Amerika, Florida en als ik daarnaar via FlashFXP upload dan is mijn snelheid gelimiteerd to 230kb/s down en 46kb/s up (lijkt heel erg veel op oude KPN snelheid).
Maar nu komt nog iets grappigs, mijn broer heeft ADSL via Tiscali netwerk en als ik vanaf daar upload en download gaat dat met volle snelheid down en up (460kb/s down en 52kb/s up).
Een gast die ik ken uit Denemarken kan ook met volledige snelheid up en downloaden (dus hogere snelheden dan ik) maar een ander iemand uit Zweden met minimaal 10mbit verbinding heeft ook zijn upload snelheid gelimiteerd tot 46kb/s.

Ik snap er niks meer van, iemand ideeen? of tips.... 8)7

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Ik haalde toen ik vorig jaar in de VS zat ook maar 30 KB/sec van mijn server terwijl die 60 KB/sec aankon (Kabel, @Home). Ik zou er niet al te zwaar aan tillen, is gewoon een gevolg van de infrastructuur zoals die er op dit moment ligt.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Elke ISP heeft andere connecties met backbone leveranciers. Zo heeft Tiscali een eigen backbone netwerk en transporteert verkeer naar de USA voornamelijk heen en weer daar overheen. Of een backbone verbinding van de andere kant koppelt helemaal in europa, dat kan ook.

Zo kan het dus zijn dat jou ISP (niet KPN-adsl, die levert alleen het DSL netwerk) andere connecties heeft via andere partijen en dat toevallig naar die host in de USA het niet de volledige snelheid haalt. Kan volgende week andersom zijn ook natuurlijk wie-weet. Probeer eens een stuurprogramma te downloaden (beetje flinke) van een .com.tw site. Gaat je ook bijna nooit lukken met volledige snelheid. Zitten meerdere netwerken tussen en de afstand is lang waardoor er veel tusenliggende netwerk segmenten en routers gebruikt worden.

(overigens zijn bijna alles ISP's op Tiscali & Wanadoo na van KPN zelf over het KPN-adsl netwerk)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.