[Divx/Xvid] SSA heeft grafische foutjes na codering

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik encodeer de AVI (divx) file, met de SSA-file in NanDub (ook met VirtualDub geprobeerd).
Eender met welke codec ik het doe, er treed altijd een zelfde probleem op.
Ik gebruik standaard een stable build van Xvid van 2005.

Altijd zitten er nadien in mijn AVI, in de ondertitels fouten in de ondertitels. GEEN spelfouten, neen, gewoon fouten alsof er héél grof gecodeerd is (zoals je een JPEG heel zwaar kan comprimeren), een hele lage bitrate, juist ter hoogte van één letter meestal.

Hier is een screenshot van zo'n fout die geregeld optreed, en tijdens het opnieuw encoderen is het wel goed, maar zal ergens anders wel zo'n fout optreden.
http://rapidshare.de/files/1230606/fout.jpg.html
of deze (mocht de andere niet werken)
[url]http://www.uploadtemple.com/view.php/1113271595.jpg[/url[
(Je moet even klikken op knop, en dan krijg je de fout.jpg als bestand.)

Iemand anders moet dit toch ook al hebben voorgehad ??? (doch, op forum hier ook niets van te vinden :-|

Waaraan kan dit toch liggen ?

[ Voor 53% gewijzigd door Mizitras op 12-04-2005 04:10 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Komop mensen, tijdens het coderen kan je toch niet gamen, kijk dan effe hier en help is ;-)
(Of ga buiten op terrasje zitten, genieten van het goede weer !!! Dat vergeef ik je nog ;-)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
bump?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je screenshot doet het niet meer...
Mizitras schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:15:
Komop mensen, tijdens het coderen kan je toch niet gamen, kijk dan effe hier en help is ;-)
(Of ga buiten op terrasje zitten, genieten van het goede weer !!! Dat vergeef ik je nog ;-)
We zijn geen helpdesk, daarvoor belde je wel een telefoonnummer... ;)

Hou er trouwens rekening mee, dat je altijd kwaliteitsverlies hebt, als je van A naar B converteerd, en ik denk niet, dat dat de bedoeling is? :?
Omdat je een al opgedeelt filmpje nog verder gaat opverdelen. Net als bij geluid ;)

Ik denk trouwens, dat die foutjes te wijten zijn aan of de codec of het programma'tje bugged

• Mizitras
  • Niet online
Ja, maar van A---->B kan toch niet zijn dat het nét altijd dezelfde fouten zijn, die wel daar optreden, maar voor derest nergens in beeld? Is toch wel erg gek.

Heb laatste build van VirtualDub nu gebruikt, zelfde probleem. En de file zelf (die je kan downloaden via de link, de JPEG), die werkt weer.