[MS Access] Formulier doeltabel aangeven bij submit

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik ben bezig in MS Access een database te maken waarin bankafschriften bijgehouden worden. Elke afschriftregel dient in een formulier ingevoerd te worden, en daarbij dient aangegeven te worden op dit een "bij" of een "af" bedrag is. Aan de hand daarvan moet de record worden toegevoegd aan de tabel "inkomsten" of "uitgaven".

Nu wil ik graag weten hoe je in een formulier kunt aangeven naar welke tabel de record gesubmit moet worden. Bij zowel de wizzard als de ontwerpweergave kom ik d'r niet echt verder mee..

Iemand enig idee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waaom zou je dat in twee tabellen doen? De gebruikelijke (boekhoudkundige) manier is om die dingen gewoon in 1 tabel te zetten. Eventueel met 2 kolommen (bij en af) en anders alleen met een mutatie kolom.

De overige data in namelijk praktisch hetzelfde: datum, omschrijving, tegenrekening...

Als je het echt op jouw manier wilt doen zal jem et VBA code aan de slag moeten gaan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb overwogen het in één tabel te doen, maar dan kom ik in de knoop met negatieve valuta waarde's. Bedragen sla ik namelijk op als valuta notatie Euro, en dan twee decimalen. Echter, bij een "af" bedrag moet dit dus in de min.. en dat gaat niet...

Vandaar de twee tabellen.