Toon posts:

Geheugenkaartje recoveren?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Guten Tag allen,

Vandaag voor een schoolopdracht (voor het vak ckv) een stuk of 50 foto's geschoten op een locatie een kilometer of 10 van mijn huis. Ik was daar speciaal om foto's te maken. Helaas kan ik ze jullie (nog) niet laten zien, want:
Bij de zoveelste foto die ik wilde maken, kreeg ik de melding: "Geheugenkaart fout", waarover ik al eerder berichtte in dit topic.
edit: er staat deze keer WEER dat het kaartje 3.8 mb is
Nu gaat dit kaartje zometeen direct terug naar DaneElec, ik ben het nu zat, maar eerst wil ik proberen de foto's te recoveren. Ik heb gezocht hier op GoT, en wat recovery tips gelezen / tooltjes gedownload (ZAR en PC Inspector smart recovery) maar deze kunnen geen van beiden mijn camera vinden.

Ik heb geen cardreader. Mijn camera wordt wel in Deze computer herkend bij "Scanners en Camera's" maar die hebben geen driveletter. Is het mogelijk er een driveletter aan toe te wijzen of is er een recovery tooltje die je kaartje kan recoveren terwijl hij in je camera zit?

Alvast bedankt voor de reacties, als het lukt zou ik echt heel blij zijn, het moet namelijk volgende week af ;(

Groet,
Lennard

PS mijn andere kaartje doet het wel normaal, dus het ligt echt aan dit kaartje!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 00:07 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Koop een cardreader voor 10 euro ofzo..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

BaRF

bijna kerst

of ga even langs bij de plaatselijke vakfotograaf. Wij doen dit vaak zat voor klanten. Bij ons gekocht, dan gratis, niet bij ons gekocht dan 5 euro ofzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wil ik opzich best doen, maar kan PC Inspector smart recovery dan dat kaartje zien? Ik neem aan dat die cardreader 1 of meer driveletters krijgt? Want anders heb ik er niets aan..

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:08:
of ga even langs bij de plaatselijke vakfotograaf. Wij doen dit vaak zat voor klanten. Bij ons gekocht, dan gratis, niet bij ons gekocht dan 5 euro ofzo :)
Kan een zaak als Flandria dat? Die zit namelijk hier in de buurt (hij is nu gesloten :p)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 00:08:
Ik neem aan dat die cardreader 1 of meer driveletters krijgt?
Klopt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok mooi dan ga ik zo snel mogelijk een cardreader aanschaffen (waarschijnlijk wordt het maandag, zaterdag moet ik de hele dag werken en morgen naar school en savonds werken) maar jullie horen het van me!!

Bedankt alvast!

groetjes

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

bij mijn geheugenkaart zat een 8 cm cd-tje met recovery software, gelukkig nooit nodig gehad.

kaartje is van sandisk, misschien dat het ook bij dane-elec. kaartjes werkt ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Als je de kaart op één of andere manier kunt benaderen (via card reader of via fototoestel aan pc koppelen), dan kan je misschien één van deze programma's eens proberen.:

Zero Assumption Digital Image Recovery
Zero Assumption Digital Image Recovery is a freeware data recovery tool, specifically designed to work with digital images. It allows you to recover digital photos accidentally deleted from digital camera memory.

There exists a vast variety of digital camera and associated media types on the market, so it is virtually impossible to test the program with each and every hardware combination. Generally, program should work with any media type (e.g. CompactFlash, MemoryStick, SmartMedia and so on) accessible by means of operating system. You need the use your camera or the appropriate card reader you normally use to transfer images from camera to PC.

Current version (1.2) supports the following file formats:

- GIF
- JPEG
- TIFF
- CRW - Canon RAW data
- MOV - QuickTime movie
- WAV - Waveform audio
en

PhotoOne Recovery
PhotoOne Recovery is the first digital photo recovery product to allow you preview actual-sized image and image metadata coming from a digital camera, and allow you save ALL of the found images even in a trial version. This program recovers lost or deleted digital pictures from SmartMedia, CompactFlash and any type of media viewed as a drive in Windows!

Fact sheet about PhotoOne Recovery:

Totally risk-free photo recovery solution.
Does NOT write to the damaged or erased media.
Preview recovered images in thumbnail.
Preview recovered images in actual size.
View image properties and metadata coming from your digital camera.
Save ALL recovered images.
Backup a disk media.
Support standard image format (JPG or JPEG) for digital cameras.
PhotoOne Recovery is the best digital photo recovery solution for damaged, corrupted or formatted media card. Our unique digital photo recovery technology can help you recover lost images and rebuild your memory.
Good luck! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Neobahamuth op 26-03-2005 20:44 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Pagina: 1