Ik ben momenteel een afbeeldingsgalerij voor op het web aan het ontwikkelen. Althans, dat probeer ik. Ik heb een MySQL database opgezet met een tabel voor de afbeeldingen. Daarin staan 2 velden: een link naar een thumbnail een link naar het bijbehorende grote plaatje. Middels een PHP scriptje in frame 1 achterhaal ik alle thumbnails en plaats ik die in een tabel. Iedere thumbnail is meteen een hyperlink naar het grote plaatje, wat in frame 2 moet verschijnen. Nu weet ik dat je met HTML op de een of andere manier variabelen door kunt sturen, maar ik kan maar niet uitdokteren hoe.
Het gaat dus als volgt werken:
1. klik op een plaatje in de galerij
2. de galerij geeft een bepaalde variabele door aan een html bestand verantwoordelijk voor de grote weergave
3. grote weergave wordt ververst (jscriptje oid) en het grote plaatje wordt in frame 2 getoond
Hoe speel ik zoiets klaar? Nee, Google heeft me niet echt verder kunnen helpen...
Het gaat dus als volgt werken:
1. klik op een plaatje in de galerij
2. de galerij geeft een bepaalde variabele door aan een html bestand verantwoordelijk voor de grote weergave
3. grote weergave wordt ververst (jscriptje oid) en het grote plaatje wordt in frame 2 getoond
Hoe speel ik zoiets klaar? Nee, Google heeft me niet echt verder kunnen helpen...