Toon posts:

Geen internetverbinding met Sitecom WLAN router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sitecom broadband router (wl-114) en pc card aangeschaft om met mijn laptop draadloos op internet te kunnen. Deze 2 kunnen elkaar wel vinden en maken ook contact. Dus dat zit wel goed. Maar ik heb alleen nog geen interverbinding.

De WL router is aangesloten op een router van ISDN Sweex router waarop de internet verbinding binnen komt. Ik heb de stekker aangesloten poort 1 in de Sweex en in WL router op WAN.

Wat doe ik verkeerd? En en welke instellingen moet ik veranderen.

Groetjes Rens.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Geeft de Sweex een IP-nr af (DHCP = aan ) aan de Sitecom ?
Doe 's een ping naar het (standaard) IP-nr van de Sweex ... dan weet je of de verbinding Sweex <-> Sitecom goed is.

eagle

Verwijderd

Ik ben geen FAQ zijker maar tweakers doen elkaar permanent de groeten daarbij,
Wat zijn je IP instellingen?
Staat DHCP aan?
Ze kunnen elkaar wel zien kan je vanaf de client pc (wireless) wel op de router komen (tik het ip van de router eens in in de browser van de client pc (Wlan)

Als dat goed is gegaan heb je de internet verbinding goed ingesteld.. en een ISDN router? heb je het niet over ASDL want volgens mij heeft sweex geen ISDN routers zowel dan sorry..

Verwijderd

Topicstarter
o, sorry voor mijn groetjes ;) En het is een ADSL router switch B (wat volgens mij staat voor ISDN?!?). Maar dat is ook niet belangrijk denk ik.

Als ik mijn sweex router via de sitecom ping (ping -t 10.00.00.2) krijg ik de melding timeout bij opdracht. En als ik bij mijn instellingen van de sweex router kijk staat daar de DHCP Server ingeschakeld.

x DHCP Server
DHCP address pool selection x System Allocated
User Defined

User Defined Start Address 10.0.0.4
User Defined End Address 10.0.0.15

En DHCP gateway selection op Automatic

Wat moet ik nu verder doen?

Verwijderd

ik heb ook problemen met zo'n router (niet van mezelf). Ik kwam er wel achter dat ik het MAC-adres moest klonen omdat de provider het mac-adres onthoud van de pc (@Home, ontstellende onzin!).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:58:
ik heb ook problemen met zo'n router (niet van mezelf). Ik kwam er wel achter dat ik het MAC-adres moest klonen omdat de provider het mac-adres onthoud van de pc (@Home, ontstellende onzin!).
Dan ligt het probleem niet bij de router maar bij jezelf omdat jij niet weet hoe het bij @Home werkt ;)

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Aangezien jij twee routers achter elkaar hangt is het misschien eerst even wijs om het volgende door te lezen: router achter router

Koffie!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:22:
[...]

Dan ligt het probleem niet bij de router maar bij jezelf omdat jij niet weet hoe het bij @Home werkt ;)
Ouderwets, daar ben ik wel achter gekomen ;)
Pagina: 1