Probleem met Livebox

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 15:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik heb bij iemand geprobeerd een Livebox aan te sluiten. Precies volgens de handleiding te werk gegaan. Stroom erop, en gelijk gaf hij aan dat er adsl was, na eerst even met het @ lampje te flikkeren. Het lampje stond dus continu te branden, wat betekent dat er verbinding is.
Software op de pc gezet en de utp kabel aangesloten. Installatie gereed gaf hij aan, dus ik proberen.
Niks geen internet, dus ik kijken op de livebox, en blijkt dat alle 5 lampjes stonden te flikkeren, een probleem wat niet beschreven staat in de handleiding.
Ik resetten en opnieuw proberen, zonder utp kabel erin, alleen telefoon. Weer hetzelfde, na zoveel tijd begint hij zomaar hiermee.
Ik weet nu niet wat ik hier verder mee aan moet, want dit probleem staat ook niet beschreven in de handleiding.
Is hier iemand die ervaring heeft met deze kastjes en weet wat dit betekent?

Edit: Volgens mij betekenen al die lampjes dat hij automatisch aan het updaten is, en dit moet je gewoon uit laten gaan. Ik zal dit morgen even proberen

[ Voor 9% gewijzigd door master_viper op 24-03-2005 23:40 ]

-= Very annoying forum person =-

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
Dit is alleen zo de allereerste de keer dat de Livebox verbinding maakt met het internet, wat de livebox dan doet is de firmware updaten naar de huidige firmare-versie: 3202_2201AD Dit duurt hoogstens een kwartier en kun je herkennen aan het feit dat de LED-jes tegelijkertijd gaan knipperen, wanneer deze stoppen met knipperen en alleen het @-lampje nog constant brand (en eventueel WiFi (antenne) ledje) dan is de firmware update voltooid

Dit proces moet je absoluut niet onderbreken want dan kan de livebox beschadigd raken of het moet opnieuw gebeuren het updaten van de firmware. Nadat alle lampjes uit zijn kun je van internet gebruik maken.

Als je tevens Wanadoo telefonie hebt dien je ook nog de Livebox te rebooten door de stroomstekker voor 2 minuten uit het stopcontact te halen en dan er weer in te steken, de Livebox word dan herstart en zal gaan proberen zijn Telefonie-config file op te halen. Dit kan tot ongeveer 30 minuten duren