Toon posts:

meerdere schermen 4 stuks TFT 19"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk nu met 3 19" TFT schermen en zou dit graag uit willen breiden naar 4 schermen
mijn video kaart is nu een matrox perhilia 128 Mb AGP
weet iemand een oplossing
Mijn houdige schermen kan ik apart aansturen zodat op ieder een apart programma kan draaien
dit wil ook zo hebben met 4 schermen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan er een PCI videokaart bij steken en daarmee de 4de monitor aansturen.
Een Radeon 9200 serie of Geforce FX 5200 moet nog wel in PCI te krijgen zijn, als je even goed rondzoekt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
lukt zoiets? :?

hoe gaat het dan gaan als je bv een game wil starten? dan moet je OS toch beide kaarten aanspreken, en de game wss ook?

:s

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben wel lichtelijk benieuwd waar je 4 van die grote schermen voor nodig bent? Of anders gezegd, waarom 3 niet genoeg zijn... :o

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
Grafisch werk.

Maar inderdaad steek er een pci kaartje bij, zou moeten werken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Xwen schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:55:
lukt zoiets? :?

hoe gaat het dan gaan als je bv een game wil starten? dan moet je OS toch beide kaarten aanspreken, en de game wss ook?

:s
Tuurlijk lukt zoiets
ik draai hier al tijden met zo'n config.
Radeon 8500 pro als primair en een 8MB matrox als secundaire en op mijn andere bak een 9800AIW als primair en een voodoo3 als secundaire.
je OS kijkt gewoon naar wat de primaire kaart is.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb een tijdje (paar jaar geleden) een GF2 MX en een S3 Virge PCI samen gehad onder Windows 2000. Als ik een spel wilde starten moest ik wel eerst de PCI kaart uitschakelen want niet elk spel kon ermee overweg.

In het Bios moest ik de S3 PCI als primary adapter om het te laten werken, in Windows werd de AGP kaart als primary gezien.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voro de reacties
ik zal mijn levrerancier vragen om een proef klaar te maken
om te kijken of het werkt zoals ik het graag wil hebben.
Waar heb ik 4 schermen voror nodig, inderdaad voor grafisch werk
namelijk autocad gecombineerd met diverse andere programma's
spellen staan niet op het systeem dus die hoeven niet te draaien.

nu werk ik met een schermresolutie van 3840*1024 het bureaublad is gestreched over de drie
schermen en de diverse programma's openen in het scherm waar ze het laatst actief waren.
matrox regelt het ooik zo dat een window bij maximalizeren 1 scherm vult en niet drie schermen.
Dus de nieuwe opstelling zou moeten werken met een scherm resolutie van 5120*1024

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 07:13:
Bedankt voro de reacties
ik zal mijn levrerancier vragen om een proef klaar te maken
om te kijken of het werkt zoals ik het graag wil hebben.
Waar heb ik 4 schermen voror nodig, inderdaad voor grafisch werk
namelijk autocad gecombineerd met diverse andere programma's
spellen staan niet op het systeem dus die hoeven niet te draaien.

nu werk ik met een schermresolutie van 3840*1024 het bureaublad is gestreched over de drie
schermen en de diverse programma's openen in het scherm waar ze het laatst actief waren.
matrox regelt het ooik zo dat een window bij maximalizeren 1 scherm vult en niet drie schermen.
Dus de nieuwe opstelling zou moeten werken met een scherm resolutie van 5120*1024
Weet niet of dat standaard gaat lukken, maar misschien dat je anders ultramon kan gebruiken.
Als je 4 dezelfde schermen hebt is het makkelijk om 1 reso te gebruiken. Ik heb mijn monitoren juist onafhankelijk ingesteld omdat ze niet allemaal even groot zijn.
Pagina: 1