Toon posts:

[SBS 2003] Firewall uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het klinkt misschien heel stom, maar we hebben flink gezocht(google, tweakers, microsoft) en we komen niet achter de oplossing...:

We moeten om iets te testen(rabo Internetbankieren extra doet het niet) even de firewall op onze server uitschakelen.

Doen we dit door in het ISA management op de server met de rechtermuisknop op de server te klikken en ' disconnect' aan te klikken?

Zonee, hoe dan wel?

evt. extra info: aan de server hangt een switch met daaraan 2 werkstations, de server hangt aan een alcatel 510 ethernet modem. De firewall op de modem is uitgeschakeld, op de server isie dus geconfigureerd en ingeschakeld

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ben een beetje radeloos :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee dat doe je niet zo.... in isa maak je gewoon een policy aan welke alle traffic doorlaat.

maar het klinkt alsof je geen idee hebt hoe isa werkt.. kan je niet beter die persoon bellen die de boel heeft ingericht :? of even een spoedcursus op www.isaserver.org volgen :?

isa is een enterprise class firewall, niet voor de simpele gebruikers/beheerders, het verreist wel enig denkwerk/uitzoekwerk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:24:
nee dat doe je niet zo.... in isa maak je gewoon een policy aan welke alle traffic doorlaat.

maar het klinkt alsof je geen idee hebt hoe isa werkt.. kan je niet beter die persoon bellen die de boel heeft ingericht :? of even een spoedcursus op www.isaserver.org volgen :?

isa is een enterprise class firewall, niet voor de simpele gebruikers/beheerders, het verreist wel enig denkwerk/uitzoekwerk
Ja je hebt gelijk :)

idd, we kunnen het beter zo laten dat een klein ding niet werkt dan dat alles dalijk ineens niet meer werkt :D

ga de rest van de avond maar op isaserver.org doorbrengen, en anders het bedrijf van m geinstalleerd heeft maar s bellen (maarja, dat kost 150 euro per uur, dus dat doen we natuurlijk liever niet!)

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

onder systeem beheer bij routing en RAS

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Vai schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:59:
onder systeem beheer bij routing en RAS
hij heeft ISA, dan gebruik je geen RAS ;)

bij de 2000 versie had je ras alleen nodig als je vpn wilde draaien (isa was een grafisch schilletje om RRAS heen kwa vpn)

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 26-03-2005 09:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De services stoppen als die net als op een gewone isa-bak aanwezig zijn lijkt me dan dichter bij een oplossing, maar niet echt netjes ook natuurlijk :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

QkE

In your face Gnagna

Hmmm. Ik denk dat ik maar eens ga scannen op rabobank.nl naar openstaande windowspoorten. Wie weet staan er wel een of meerdere binnenkort ineens open. Ik kan nog wel wat geld gebruiken :+

Verwijderd

het makkelijkste is de services te stoppen, dan even testen of het werkt, en daarna vlug de services weer aanzetten.
maar meestal staat de natfunctie wel aan op de isa server, en dan zou je geen problemen mogen hebben met internet bankieren.
ik heb er hier thuis geen problemen mee, mijn workstation's zijn geconfiged als secure nat clients.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Check ook even dit artikel wat ik toevallig net tegen kwam op http://www.isaserver.org/tutorials/onlinebanking.html , misschien bevat dat nog wat nuttige tips :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1