Een simpele vraag met waarschijnlijk een nog simpeler antwoord, kan 't zelf alleen niet vinden.
Ik heb in een database een enquête staanmet numerieke antwoorden. Ik wil graag een selectiequerie hebben van 3 vragen en het gemiddelde van die 3 vragen. Dat gaat op zich prima, maak een querie met vraag 1, 2, 3 en een expressie Gem: ([Tabel.V1]+[Tabel.V2]+[Tabel.V3])/3. Ik heb echter ook Null waarden en zodra er Null waarden bestaan werkt bovenstaande niet.
Als ik Gem: Gem([Patiënten.V24]+[Patiënten.V25]+[Patiënten.V26]) gebruik krijg ik de foutmelding: "U probeert een querie uit te voeren waarbij de opgegeven expressie V1 geen deel uitmaakt van een statistische functie". Ik weet niet wat nu de juiste expressie is. Ben al een paar uur aan het klooien, kan iemand het me ff voorzeggen
Als ik Gem: Gem([Patiënten.V24]+[Patiënten.V25]+[Patiënten.V26]) gebruik krijg ik de foutmelding: "U probeert een querie uit te voeren waarbij de opgegeven expressie V1 geen deel uitmaakt van een statistische functie". Ik weet niet wat nu de juiste expressie is. Ben al een paar uur aan het klooien, kan iemand het me ff voorzeggen