Onboard vga doet niks

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:40
Hallo,

Ik heb vandaag een ouwe Ibm Aptiva gekregen van een vriend van mij. Nou ik helemaal blij.. het is vakantie duwz kan ik er flink aan gaan klote wilde er namelijk een server van maken.. Gewoon een begin projectje om het een beetje onder de knie te krijgen enzo..

Nou ik sluit alles vol goede moed aan.. Zet het ding aan en 4 lange piepjes en geen beeld.. Ik dus alles nog een keertje controleren.. Ander beeldscherm eraan niks.. Ik hoor wel de schijf opspinnen enzo.. fan's gaan aan alles.. Maar behalve de Onboard vga...

Ik heb dus een beetje op got gezocht enzo.. Toen kwam ik erachter dat dat piepen is dat er geen vga is.. Nou hier houd mijn kennis dus een beetje op... Want ik zou niet weten hoe ik dat in godsnaam aan de praat krijg..

Ik dus even zoeken of we geen pci videokaart hadden.. naja niet duwz.. alle pc's die we hier hebbens taan zijn agp of zijn gewoon te oud :/

Zijn er nog pci videokaarten.. Zo ja hoe duur zijn die dan... Of is er geen andere oplossing... |:(

Zoals je begrijpt vind ik dit nogal jammer.. Want ik had me er best wel op verheugd... :X

Naja Albast bedankt voor de reacties...

Taab

Verwijderd

reset je bios eens, misschien is je onbaord vga gewoon uitgeschakelt omdat er eerst nog een pci kaartje inzat, gewoon de batterij er 5 minuten eruit halen, en er dan weer inzetten, de bios is dan gereset en hopelijk de onboard vga geactiveerd :)

• Taab
hmm tjah.. ik had de baterij al eruit gehaald om te kijken of ie soms leeg was.. (wat me zeer onwaarschijnlijk leek mja je weet mr nooit) En toen is dat pinnetje afgebroken :'( Heel slim van mij.. nja anders soldeer ik het wel vast ofzow.. als dat kan...?

Verwijderd

hij moet nog wel contact maken, maar hij is er dus al uit geweest neem ik aan :D, tja, kun je dan tijdelijk aan een pci kaartje komen, en kijken of de onbaord vga aanstaat?, misschien heeft een vriend van jou nog ergens een uit bakkie staan waar een pci kaartje inzit :/

• Taab
hmm zal ik is rond moeten vragen... maar ze weten over het algemeen nooit echt waar ik het over heb 8)7 maja ik zal anders ff kijken of ik niet wat kan krijgen bij n 2e hands shop fzow...

trouwens.. de baterij maakte net geen goed contact.. kan dat het maybe zijn dat ik nadat ik de baterij eruit had gehaald nog geen beedl kreeg...??

[ Voor 29% gewijzigd door Taab op 24-03-2005 21:44 ]

Verwijderd

tja in principe is een pci kaartje erbij in ook neit zo'n groot probleem :), het heeft ook voordelen :), neem gewoon een riva tnt ofzow, een goedkoop pci kaartje, meer heb je niet nodig

• Taab
via € 5,00
4 mb agp video kaart nieuw in doos

is die goedgenoeg.. hij hoeft eigenlijk alleenmaar beeld te geven geen games ofzow...

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49
Taab schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:55:
via € 5,00

is die goedgenoeg.. hij hoeft eigenlijk alleenmaar beeld te geven geen games ofzow...
Ja, die is goed genoeg.

Maar beetje zonde om daar 5 euro'tjes voor uit te geven. Heb je echt niet ergens nog een Pentium 75 staan met een S3 1MB kaartje erin ofzo?

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Taab schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:55:
via € 5,00

Die is dus AGP, terwijl jou servertje zover ik kan lezen geen AGP heeft (vandaar dat je ook een pci kaart zoekt). Deze heb je dus niets aan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49
Niles schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:01:
[...]

Die is dus AGP, terwijl jou servertje zover ik kan lezen geen AGP heeft (vandaar dat je ook een pci kaart zoekt). Deze heb je dus niets aan.
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd :/

Misschien kan je 2e hands wat op de kop tikken? Deze jongen hier heeft ook nog 2 pci kaartjes liggen:

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/7345

Kijk eens rond in V&A

• Taab
jah ik zag t net.. btje TE optimistisch :P Nou ik heb nu de baterij nzow gereset en hij maak tnu de piepjes niet meer.. en ik zi enu dat er n pennetje ontbreekt in dat blokje van de monitor die aan het einde zit van de kabel *-) duwz ik ga ff dat dingetje vast solderen en kijken of ie het dan doet op een andere monitor B)

Ik zal zo ff vertellen wat er van gekomen is...

• Taab
Hij doet het weer!! :D :D :D :D :D

Ik heb de baterij erop gesoldeert.. hij ging gewoon naar de bios en toen daar alles ingestelt was ging ie door naar windows 98...

De monitor is gewoon brak.. maar daar valt mee te leven ;)

Iig hardstikke bedankt allemaal en ik ga er morge maar is n teamspeak server van maken O+

Nogmaals Bedankt :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, ik lees lappen text, maar nergens ook maar iets wat op specs lijkt. Koffiedikkijken en glazen bollen zijn nou niet bepaald Tweakerbezigheden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.