Toon posts:

[Visual Studio .NET (2002)] User interface vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het programmeren in Visual Studie .NET 2002. Echter, ik heb een keer gezien dat je de interface van Visual Studio zo kunt veranderen dat je stukken code, zoals bijvoorbeeld een class, struct, functie, method, enz kunt 'inklappen', omdat je er verder toch niet meer naar kijkt. Dit om het aantal regels code op het scherm te verkleinen. Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik deze functie activeer?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit lijkt me meer iets voor SA aangezien je een vraag over de werking van een stuk software hebt ;)

Daarom SG --> SA :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eh gewoon op het plusje drukken ??

Verwijderd

Topicstarter
Y0ur1 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:46:
Eh gewoon op het plusje drukken ??
Je snapt wel wat ik bedoel, dat is 'n goed teken :). Echter bij mij verschijnen er dus geen plus- en minnetjes.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:39:
Ik ben aan het programmeren in Visual Studie .NET 2002. Echter, ik heb een keer gezien dat je de interface van Visual Studio zo kunt veranderen dat je stukken code, zoals bijvoorbeeld een class, struct, functie, method, enz kunt 'inklappen', omdat je er verder toch niet meer naar kijkt. Dit om het aantal regels code op het scherm te verkleinen. Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik deze functie activeer?
Dat inklappen heet "code folding". Misschien kom je met die naamgeving een stukje verder. Ik heb voor de rest geen ervaringen met VS en/of .NET, maar gebruik wel een andere editor die dezelfde eigenschappen heeft waarvan er 1 "code folding" is.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#Region "Inklapbare code"

Public Sub Melp()

' Code

End Sub

#End Region

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht binnen de help, maar kan niets vinden dat lijkt op 'code folding'. Misschien zijn er nog andere benamingen voor? Oh ja, ik programmeer in c++.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 21:28 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Dacht dat het #region/#endregion was in C++

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, maar werkt niet :(

Verwijderd

het is ' Outlining and Hiding Code' waar je na moet zoeken:

ms-help://MS.VSCC.2003/MS.MSDNQTR.2003APR.1033/vsintro7/html/vxtskoutliningcode.htm

[edit]
Leuk heb ik stop outlining geklikt krijg ik het zelf niet meer aan :P

[edit2]
Okay... alle opties zitten onder de rechter knop en bij het edit menu onder outlining... kunt het volledig uit en aan schakelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, ik heb het gevonden. Kies voor:
edit - outlining - collapse to definitions

Heerlijk! Werkt echt perfect!
Pagina: 1