Windows start maar half op

Pagina: 1
Acties:

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-04 21:17
Hallo allemaal,

ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht voor mn pc (ati radeon 9250 PCI + 128mbram) voor mn dell 2400 met intel celeron 2.4ghz, windows XP+SP2, 512 mb'tjes en onboard intel extreme graphics.

Ik voerde de driver setup voor de nieuwe videokaart uit, het systeem zei dat ie moest herstarten, herstartte, het windows laadbalkje verscheen, en toen windows klaar was met laden kwam er een zwart scherm waar eigenlijk het profielkeuze scherm had moeten staan.

Ik heb inmiddels mn nieuwe videokaart eruit gehaald, de boel weer aangesloten zoals het eerst was, maar het probleem blijft bestaan. waarom? :'(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je wel in veilige modus booten?

Misschien heb je hier wat aan: [rml][ XP] GPU in apparaatbeheer uitgeschakelt>>zwart beeld[/rml] of hier aan Na windows opstarten zwart scherm

[ Voor 78% gewijzigd door Noork op 24-03-2005 20:32 ]

• Rian
Hoe kom je ook alweer in veilige modus? 8)7 sorry, vergeten.

ik kan de herstelfunctie ook niet gebruiken, omdat ik dan een administrator password nodig heb en ik zou niet weten waar ik die moet vinden (ik ben administrator van de pc, maar gebruik geen password ofzo). volgens iemand anders is dat password onvindbaar, al lijkt me dat wat raar.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik heb ook een aantal keer gehad dat windows traag was en er bovennatuurlijk lang over heeft gedaan in dat kies-je-gebruikersaccount-scherm komt

Mocht je in paniek na een sec of 10 em uit hebben gezet, probeer t es ff een paar minuten :)

Suc6

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Wat dat paswoorrd betreft, gewoon niets invullen, moet werken. (als je natuurlijk geen wachtwoord opgegeven hebt). Veilige modus==>F8 indrukken tijdens het 2e scherm die je te zien krijgt. (na de bios post of zoiets)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Monitor al aan andere uitgang gehangen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:25
Go4attack schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:37:
Hoe kom je ook alweer in veilige modus? 8)7 sorry, vergeten.
Druk een een aantal keer op F8 aan het einde van de BIOS routine.
te laat

[ Voor 5% gewijzigd door EricJH op 24-03-2005 20:43 ]

• Rian
yofresh: nee, hij heeft al 7x 5 minuten lang staan draaien, er gebeurde nog niks.
noork, frigolampje, erik: oke, ik heb hem in veilige modus opgestart. wat moet ik nu doen? er staat: onherstelbare systeemfout, systeem afgesloten. Nou lekker dan.
ik zal de repair functie eens proberen zonder password.

Verwijderd

voor systeemherstel heb je toch geen adm, pw nodig??
dan kan je toch gewoon je systeem terugzetten naar voor de configuratie

• Rian
oke ik heb dus de herstel gedaan, wachtwoord (niks) ingevoerd, nu staat er C:/windows. wat moet ik nu? een bestand invoeren? gewoon enter drukken heeft geen effect.

a.spruit: hoe dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Rian op 24-03-2005 20:56 ]

• Rian
ok, ik heb via F8 een optie "herstellen via oude configuratie" ofzo gedaan, ik kreeg windows weer gewoon in veilige modus, ik heb nu systeemherstel gedaan naar de dag gisteren. Ik hoop dat het helpt, :?

hopelijk kan ik dan gewoon weer verder met mn videokaartje installeren... :|

bedankt voor alle hulp!

edit: héhé hij doet et weer... ik blij. Bedankt iedereen! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Rian op 24-03-2005 21:14 ]

Pagina: 1